Denim+, spijkerbroeken voor mensen boven de 25
bezig met laden...
Het is een mooie lichte winkel geworden, waarin authentieke elementen gecombineerd zijn met ruwe materialen als staal, hout en beton. Op een zwarte wand staat in witte neon tekst te lezen Please enjoy, relax, ask, listen, feel. “Eigenlijk staat daar hoe wij hopen dat klanten zich hier gedragen,” vertelt Laurens Leeuwis, één van de eigenaren van de winkel. De laatste 8 jaar werkte hij voor G-Star als Retail Operations Manager. Als zodanig stond hij aan de wieg van de opzet en de uitrol van de G-Star monobrand franchise stores over de gehele wereld. Hij was verantwoordelijk voor de inkoop van de G-Star stores in Tokio, Parijs, Londen Harrods en in Amsterdam op de PC Hooftstraat. Het openen van zijn eigen winkel noemt hij ‘een lang gekoesterde droom’: “We vonden dat het in Nederland ontbrak aan winkels waarin we het liefst zelf onze kleding zouden kopen. De meeste ketens zijn gericht op jongeren. Wij richten ons op mensen van 25+.”
De andere eigenaar is Cindy van het Wout (36), die na haar studie Fashion Management werkte bij Levi Strauss Benelux en was de laatste 7 jaar verantwoordelijk voor het concept en de complete uitstraling van de winkels van America Today. Zij omschrijft het concept als volgt: “Service, persoonlijke aandacht, een kopje koffie voor de klanten, een kinderhoek en iedere twee tot vier weken nieuwe collecties, zijn een paar van de speerpunten.”
Het idee dat er gebrek was aan een dergelijke winkel lijkt te worden bekrachtigd met harde cijfers: De omzet van de eerste twee weken ligt boven de prognose. Ondanks de crisis. “Tot nu toe heeft het weer een grotere impact gehad op de verkoopcijfers dan de crisis,” lacht Leeuwis.