• Home
  • V1
  • Leads
  • Denim+, spijkerbroeken voor mensen boven de 25

Denim+, spijkerbroeken voor mensen boven de 25

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Bij de grondige verbouwing van het pand aan de Nassaulaan 2 in Bussum zijn zoveel mogelijk oude kenmerken van het pand in ere hersteld. Begin september waren de werkzaamheden voltooid. Cindy van het Wout en Laurens Leeuwis openden er

hun eigen winkel: Denim+.

Het is een mooie lichte winkel geworden, waarin authentieke elementen gecombineerd zijn met ruwe materialen als staal, hout en beton. Op een zwarte wand staat in witte neon tekst te lezen Please enjoy, relax, ask, listen, feel. “Eigenlijk staat daar hoe wij hopen dat klanten zich hier gedragen,” vertelt Laurens Leeuwis, één van de eigenaren van de winkel. De laatste 8 jaar werkte hij voor G-Star als Retail Operations Manager. Als zodanig stond hij aan de wieg van de opzet en de uitrol van de G-Star monobrand franchise stores over de gehele wereld. Hij was verantwoordelijk voor de inkoop van de G-Star stores in Tokio, Parijs, Londen Harrods en in Amsterdam op de PC Hooftstraat. Het openen van zijn eigen winkel noemt hij ‘een lang gekoesterde droom’: “We vonden dat het in Nederland ontbrak aan winkels waarin we het liefst zelf onze kleding zouden kopen. De meeste ketens zijn gericht op jongeren. Wij richten ons op mensen van 25+.”

Het winkelconcept Denim+ kenmerkt zich door een uitgebreid aanbod in denim- en fashionmerken voor zowel dames als heren. Met ruim 220 vierkante meter G-Star Raw op de eerste verdieping is de winkel de grootste G-Star dealer van midden Nederland. Maar de winkel telt in totaal ruim 500 vierkante meter, en er is dus ook ruimte voor andere merken. Zoals bijvoorbeeld Scotch & Soda, Kuyichi, Blue Blood, JC Rags, Pme, Hilfiger Denim, Fab bags. Bovendien komen er elk seizoen nieuwe verrassende merken bij.

De andere eigenaar is Cindy van het Wout (36), die na haar studie Fashion Management werkte bij Levi Strauss Benelux en was de laatste 7 jaar verantwoordelijk voor het concept en de complete uitstraling van de winkels van America Today. Zij omschrijft het concept als volgt: “Service, persoonlijke aandacht, een kopje koffie voor de klanten, een kinderhoek en iedere twee tot vier weken nieuwe collecties, zijn een paar van de speerpunten.”

Het idee dat er gebrek was aan een dergelijke winkel lijkt te worden bekrachtigd met harde cijfers: De omzet van de eerste twee weken ligt boven de prognose. Ondanks de crisis. “Tot nu toe heeft het weer een grotere impact gehad op de verkoopcijfers dan de crisis,” lacht Leeuwis.

Denim+
denimplus