• Home
  • V1
  • Leads
  • Denimconcept op bestelling

Denimconcept op bestelling

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Waarin verschilt een 'gewone' spijkerbroek van een merk-spijkerbroek? De vraag is moeilijk te beantwoorden, maar één ding weet Jeanette de Wolf -oprichtster van het bedrijf GNZ- zeker: het gaat niet alleen om het labeltje dat erop zit. Vanaf 2007

ontwikkelt de Wolf denimconcepten voor bedrijven die graag hun eigen jeanslijn willen uitbrengen. Voor die tijd werkte ze onder meer voor Scotch and Soda, Jeep en Hilfiger Denim. "Ik merkte dat ik toe was aan een volgende stap," vertelt ze vanuit haar kantoor in Amsterdam. "Tegelijkertijd ontdekte ik dat er op het gebied van private label-jeans niet gewerkt werd op de manier zoals ik het zelf zou doen."

Vaak gaat het ongeveer zo: Er is een bedrijf dat jeans wil uitbrengen en er is een bedrijf dat kleding aanbiedt om als private label uit te brengen. De twee partijen komen bij elkaar en er is een deal. GNZ werkt andersom, legt de Wolf uit: "Niet het product dat wij maken is het uitgangspunt, maar de identiteit van onze klant."

Met andere woorden: De Wolf probeert om niet 'zomaar' een mooie spijkerbroek te maken, maar een merkproduct dat zich onderscheidt in pasvorm, vakmanschap en ontwerp en daardoor 'net dat beetje extra' uitstraalt. "Letterlijk alles, van de eerste schets tot de uitvoering van het laatste detail, is toegespitst op het bedrijf dat ons opdracht geeft en vooral hun klant. Voor hen ontwerpen wij de lijn uiteindelijk."

Tegenwoordig heeft De Wolf zes mensen in dienst, met wie ze de concepten uitwerkt, collecties ontwerpt en ontwikkelt voor zowel grote retail organisaties als wholesale brands. Namen noemt de Wolf liever niet, maar wel wil ze vertellen dat haar klantengroep erg gevarieerd is: "We maken bottoms voor een kindermerk, een exclusieve dameslijn en alles wat daartussen zit."

gnz
Jeans