Designers-United.com stopt
bezig met laden...
Wie
"Om mij heen, van andere webshops, hoor ik dagelijks geluiden over de lastige markt," zegt Savana Rijneveldshoek van Designers-United.com. "Toen ik zo'n vier jaar geleden begon was de economie beter en er was minder concurrentie van webwinkels. De eerste twee jaar zag ik alleen maar stijgende lijnen. Maar 2011 was heel moeilijk. De markt heeft zich ontwikkeld, vooral door grote buitenlandse partijen met marketingcampagnes in Nederland."
Designers-United werd in 2009 gelanceerd. De webshop richtte zich op gevestigde modelabels als Sessun, Bruuns Bazaar en Mads Norgaard. Ook vormden jonge ontwerpers een belangrijk deel van de webwinkel. Momenteel verkopen Charlotte Kan, Daisy Kroon, Suzanne Dikker en het label Vonk hun collectie via Designers-United.com. In samenwerking met de ontwerpers organiseerde Rijneveldshoek offline evenementen als modeshows, stylingavonden en opende ze pop-up stores. Ook was er een online blog, magazine en videokanaal. Rijneveldshoek: "Maar internet bleek echt een zoekbranche."
Rijneveldshoek zocht het afgelopen jaar nog wel naar investeerders en grote internetondernemingen om mee samen te werken. Een geschikte partij werd niet gevonden. "Ik wilde niet te commercieel worden en te ver afstappen van het idee waarmee ik Designers-United een paar jaar geleden begon," zegt ze.
Op 3 december trekt Rijneveldshoek de stekker uit haar eenmanszaak. Tot die tijd organiseert ze nog een uitverkoop met kortingen tot 80 procent. Daarna zal ze beginnen met een nieuwe baan. Bij welk bedrijf en wat voor functie, houdt ze nog even voor zichzelf.