Desigual komt met functionele sportwear
bezig met laden...
Desigual
Sportwear nieuwe trend in fashion
Het is niet de eerste merkextensie van Desigual. Het merk brengt naast kleding voor dames, heren en kinderen inmiddels ook een volledige livingcollectie met bed-, bad- en keukentextiel, schoenen, accessoires en een geurlijn. Het volgt daarmee in de voetsporen van fast fashionketens als het Zweedse H&M en het Spaanse Zara die hun aanbod, afzetmarkt en omzet op een soortgelijke manier proberen te vergroten. Zo kwam het moederbedrijf van Zara, Inditex, bijvoorbeeld met Zara Home en de accessoireketen Uterqüe. En opende H&M nieuwe ketens zoals COS en &Other Stories.Functionele sportwear lijkt een nieuwe trend, waar steeds meer fashionketens zich op storten. Dit jaar brengt Mango een sportlijn op de markt en H&M wil de bestaande H&M Sportlijn volgend jaar fors uitbreiden. Desigual gaat de sportcollectie niet bij de eigen winkels, maar juist bij gespecialiseerde sportzaken aanbieden. Op die manier groeit het aantal (potentiële) groothandelsklanten van het merk. Desigual hoopt dat de lijn in 2014 in Europa bij zo'n 1500 winkels verkrijgbaar zal zijn.
Desigual werd in 1984 opgericht door de toen 20-jarige Zwitser Thomas Meyer. De eerste winkel werd twee jaar later geopend op Ibiza. Eind 2012 had Desigual 330 eigen winkels en in totaal 11.000 verkooppunten in meer dan honderd landen. De omzet bedroeg in 2012 rond de 700 miljoen euro, in 2013 wordt een omzetgroei van 15 procent verwacht.