Diane von Furstenberg moet Google Glass modieus maken
bezig met laden...
Door het ontwerpproces uit te besteden aan Von Furstenberg, hoopt Google zijn futuristische brillen aantrekkelijk te maken voor
DvF moet Glass van zijn nerdy reputatie af helpen
Von Furstenberg heeft twee zonnebrillenmodellen ontworpen in acht verschillende kleuren en een optische bril in vijf kleuren om de Google Glass van zijn nerdy reputatie af te helpen, zo meldt ELLE.com. De collectie ‘DVF |Made for Glass’ zullen exclusief verkocht worden bij Net-a-Porter en Google in de Verenigde Staten. De nieuwe titaniumcollectie voor mannen zal verkocht worden via Net-a-Porter’s broertje Mr. Porter. De optische brillen kosten 1.725 dollar (1265 euro), de prijs voor de zonnebrillen is 1.620 dollar (1187 euro). Het losse Google Glass component kost 1.500 dollar (1100 euro).
In maart maakte Google bekend ook een samenwerking te zijn aangegaan met Luxottica, de (zonne-)brillenfabrikant achter Ray-Ban en Oakley, in een poging om zijn technologische brillen modieuzer te maken. Volgens Luxottica zal de eerste collectie 'high-end technologie met avant-garde design combineren'.
Google Glass bestaat uit een klein scherm dat vastzit aan de rechter bovenkant van een brilmontuur. Het apparaatje kan foto’s maken en video’s opnemen, mail ontvangen, informatie via het internet opzoeken en facetimen. Analisten schatten dat de wearabble technology markt, inclusief apparaten zoals Google Glass, tegen 2018 22 miljard euro waard is.
De Google Glasses ontworpen door Diane von Furstenberg zijn vanaf 23 juni verkrijgbaar.