• Home
  • V1
  • Leads
  • Didi’s dertigste verjaardag

Didi’s dertigste verjaardag

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Didi bestaat dertig jaar en vierde dat groots in de Rijtuigenloods in Amersfoort. Het bedrijf presenteerde niet alleen acht verschillende voorjaarscollecties, maar ook een speciale verjaardagscollectie in samenwerking met Natasja Froger

en het goede doel Stichting Heppie. Deze stichting zet zich in voor kinderen in de leeftijd van 6 tot en met 15 jaar, die niet kunnen genieten van een normale kindertijd. ‘Didi cares’ is een belangrijk uitgangspunt van het bedrijf en dus het motto van de verjaardagscampagne.

Didi heeft vooral naam gemaakt binnen het casual segment. Aanvankelijk richtte het bedrijf zich op de jonge vrouw rond 20 jaar, maar de doelgroep breidde uit en inmiddels doet de leeftijd er niet meer toe. Het gaat om stijl, legt Marie Louise Dominicus uit: “Het is een mentaliteit, als het bij je past dan is het net een virus waarmee je besmet raakt.”

Het bedrijf brengt verschillende kledinglijnen uit: Didi Casual, Didi dressed, Blue Sista by Didi (jeanslijn), Didi girls. Didi’ism. De lijn Didi’ism bestaat uit een speciale lijn met handgemaakte producten door hulpbehoevende mensen. Acht jaar geleden lanceerde Didi de eerste kindercollectie vanaf 4 jaar tot 12 jaar onder de naam ‘Didi girls’.

Didi legde er niet eerder zo de nadruk op, maar na de presentatie van de nieuwe collecties vertelt Dominicus dat ze het toch belangrijk vind om de buitenwereld te laten zien wat het bedrijf doet: “Het dna van Didi is expressief en kleurrijk, maar het gaat ook om ‘care’ en binding met de consument. Ook daarom hebben we ervoor gekozen in het kader van het jubileum een goed doel te steunen en daaraan een publiekscampagne te koppelen.”

Didi koos Natasja Froger tot het gezicht van de verjaardagscollectie. Zij steunde de stichting Heppie al eerder middels het RTL 4-programma: ‘De Frogers: helemaal Heppie.’.

Er is meer: Niet alleen biedt Didi met Stichting Heppie kinderen een mogelijkheid tot een onbezorgde vakantie, het modebedrijf zet zich ook al jaren in voor kinderen in India. “We helpen de mensen in fabrieken in onze productielanden, zodat ze een zelfstandig bestaan kunnen opbouwen, maar we werken ook al vier jaar samen met KWF Kankerbestrijding, ” legt Yasha Elzas van de directie uit.

In 1980 opende Didi haar eerste store in Den Haag. Tegenwoordig heeft het bedrijf in Nederland 137 winkels. Van de 137 winkels heeft het bedrijf 118 winkels in 99 steden, twee shop-in-shops in V&D Amsterdam en Doetinchem. In 1993 werd de eerste winkel in België geopend. Inmiddels zijn dit er 17. Didi is van plan dit aantal verder uit te breiden. In de toekomst wil Didi zich richten op branding, uitbreiding van het aantal winkels en het openen van webshops in binnen- en buitenland.

Foto: Natasja Froger is het nieuwe gezicht van Didi.

Coltex
DIDI