• Home
  • V1
  • Leads
  • Distributeur lanceert shop-in-shop concept voor Please

Distributeur lanceert shop-in-shop concept voor Please

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Het Italiaanse vrouwenlabel Please gaat als een hogesnelheidstrein door Nederland, aldus Remo Engelen, directeur bij distributeur Carte Blanche Agencies. Op dit moment zijn er 350 verkooppunten in Nederland en onlangs opende de eerste shop-in-shop in 's-Gravenzande. “We waren toe aan een

volgende stap,” vertelt Engelen over het nieuwe shop-in-shop concept van Please. “Met de shop-in-shops hopen wij winkeliers meer bij Please te betrekken.”

Shop-in-shop
concept moet winkeliers meer betrekken bij Please

De komende drie maanden openen acht à tien Please shop-in-shops, waaronder één in Katwijk. De onderhandelingen met winkeliers zijn in volle gang. “Ons uiteindelijke doel is zo'n tachtig shop-in-shops, maar dertig is voor 2014 een mooi streven,” aldus Engelen. “Shop-in-shops vormen het uithangbord van Please. Daarom bieden we eigenaren van een shop-in-shop een aantal voordelen, zoals korting op de collectie als ze de vooraf gesproken targets hebben gehaald, maar ook voorrang bij bestellingen en hulp bij de marketing.” Een shop-in-shop kan op het interieur van een winkel worden aangepast. “In een witte winkel zijn witte panelen mooi, maar in een winkel met donkerder interieur staan bruine panelen beter,” legt Engelen uit. Daarnaast stuurt Carte Blanche de eigenaren van een shop-in-shop regelmatig nieuw beeldmateriaal voor in de panelen. Deze zijn door een magneetsysteem simpel te verwisselen. “Rond Valentijnsdag hebben we foto's in dat thema, maar we hebben natuurlijk ook zomer- en winterfoto's.” Carte Blanche wil zich op verzoek ook met de inrichting van de shop bemoeien. “Dan gaan wij op bezoek bij de winkel en richten we in twee uur tijd alles in,” vertelt Engelen.

Elke week nieuwe items is grote kracht van Please

Please doet het goed in Nederland, aldus de distributeur. “De kracht van Please is de snelheid waarmee de collectie wordt vernieuwd,” vertelt Engelen, die aangeeft te werken met het Italiaanse pronto moda-systeem, oftewel snelle mode. “De crisis heeft winkeliers angstig gemaakt om in één keer veel items in te kopen, dus namen we een voorbeeld aan onze voorlopers H&M en Zara. Op deze manier kunnen winkeliers beter inspelen op wat goed en minder goed loopt. Is een sweater uitverkocht, dan zijn er binnen twee tot drie weken nieuwe bijgemaakt.”

De Please-fabrikant in Italië levert elke week nieuwe items. “We hebben absoluut geluk met deze fabrikant, want vaak gaat snelheid in productie ten koste van de kwaliteit. Dat is bij Please niet het geval.” Carte Blanche voert op dit moment gesprekken met een label dat, als alles goed gaat, vanaf volgende winter samen met Please verkocht gaat worden. “Ik kan er nog niet veel over zeggen, maar het is een label in dezelfde stijl en in dezelfde prijscategorie als Please. Met als verschil dat het nieuwe merk zich meer op tops richt,” licht Engelen alvast een tipje van de sluier op.

Het in 2006 opgerichte Please is onderdeel van Imperial Spa. Het label voor jonge vrouwen brengt casual kleding, waaronder hun iconische baggy broek met drie-knoopsluiting.

Carte Blanche Agencies
Imperial Spa
Please
remo Engelen