• Home
  • V1
  • Leads
  • 'Do Rego & Novoa moet exclusief blijven'

'Do Rego & Novoa moet exclusief blijven'

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Het Spaanse herenmodemerk Do Rego & Novoa maakt officieel pas eind deze maand zijn debuut op de Modefabriek, maar nu al hebben zich dertig geïnteresseerde ondernemers aangemeld voor een afspraak bij vertegenwoordiger Karin

van Dijk Agenturen.

H
et merk, dat in Spanje en Portugal vier jaar na de oprichting inmiddels 300 verkooppunten heeft, richt zich op jonge, vitale mannen die geen concessies willen doen aan stijl en elegantie, maar zich met subtiele details willen onderscheiden. Zo wordt een blazer afgemaakt met suède elbow patches, een nette, witte blouse gecombineerd met een strikje en steekt er een geruite zakdoek uit een grijze, wollen winterjas.

Naast kleding brengt het merk ook een accessoirecollectie uit die bestaat uit riemen, tassen en schoenen. De prijzen variëren van 55 tot 59 euro voor shirts, 65 tot 69 euro voor broeken en jeans en 199 tot 270 euro voor pakken.

Of er in Nederland een markt is voor Do Rego & Novoa, daar twijfelt het agentschap niet aan. “We waren al heel lang op zoek naar een merk met een goede prijs-kwaliteitverhouding in het trendy segment,” vertelt Nando-Mar den Hoed, woordvoerder van Karin van Dijk agenturen. “Daar voldoet Do Rego & Novoa aan. Het onderscheidt zich door een link te maken met vintage kleding, dat nu erg in de mode is, en daar een moderne draai aan te geven. Daarom denken we dat er zeker een markt is voor Do Rego & Novoa.”

Maar niet alle geïnteresseerde retailers komen in aanmerking om het Spaanse herenlabel te mogen verkopen. Het agentschap richt zich alleen op de betere herenmodezaken. “We willen het merk exclusief houden. We verwachten in het eerste jaar 40 verkooppunten te krijgen en volgend jaar 80. Uiteindelijk willen we maximaal zo’n 110 à 140 verkooppunten in Nederland,” aldus Den Hoed.
Do Rego & Novoa
karin van dijk