Don Digger verder als Dutch Denim Compagnons
bezig met laden...
Meer dan vijfenzeventig jaar geleden, in 1935, startte de grootvader van Monique en Birgit Scheepers een atelier voor klassieke herenkleding. Het contrast met nu lijkt immens, nu het bedrijf draait om het jeanslabel Blue Pepper Industries, voor stoere kids vanaf negen jaar, die niet meer willen shoppen in een kinderkledingzaak. Het merk werd vijftien jaar geleden door de gezusters Scheepers opgericht. Daarvoor waren ze al een flink aantal jaren werkzaam in het bedrijf dat hun vader in de jaren zeventig had overgenomen van zijn vader. Eind jaren tachtig hebben de activiteiten zich toegespitst op het ontwerpen en laten produceren van kinderkleding,
Nu
De onderneemster vertelt druk bezig te zijn met de nieuwe aanpak. “Zo hebben we een karakter ontwikkeld, Major Pepper, een icoon in de vorm van een rode peper. Hij heeft een eigen Hyves- en Facebookpagina en video’s op Youtube. Ook hebben we een fiets ontwikkeld met bluetooth, die langs onze klanten kan gaan. Als je je telefoon daarop aansluit, komt er geluid uit de boxen van de fiets.”
Blue Pepper Industries is een denimmerk voor kinderen in de leeftijd van negen tot zestien jaar. “Een heel uitdagende doelgroep om mee te werken,” zegt Scheepers. “Ze willen niet gezien worden in een winkel met een ballenbak. Bovendien is het de leeftijd waarop je niet wil opvallen, maar ook niet buiten de boot wilt vallen. Wij proberen de jongeren te bereiken door evenementen. Zo denken we bijvoorbeeld aan een wedstrijd ‘design your own T-shirt’.” De basiscollectie van het merk bestaat uit denim. Dit is aangevuld met stoere items, met eigenzinnige details als grafische tools en grove ritsen.