• Home
  • V1
  • Leads
  • Don Digger verder als Dutch Denim Compagnons

Don Digger verder als Dutch Denim Compagnons

21 jan. 2011

Leads

Don Digger was de lust en zijn leven, maar na bijna vijftig jaar, is de vader van Monique en Birgit Scheepers gestopt met zijn bedrijf. De zussen besloten op geheel eigen kracht verder te gaan, met een nieuwe eigentijdse aanpak. De naam,

Dutch Denim Compagnons, is nieuw, maar de kleding van het denimmerk Blue Pepper Industries en de showroom in Amsterdam blijven hetzelfde.

Meer dan vijfenzeventig jaar geleden, in 1935, startte de grootvader van Monique en Birgit Scheepers een atelier voor klassieke herenkleding. Het contrast met nu lijkt immens, nu het bedrijf draait om het jeanslabel Blue Pepper Industries, voor stoere kids vanaf negen jaar, die niet meer willen shoppen in een kinderkledingzaak. Het merk werd vijftien jaar geleden door de gezusters Scheepers opgericht. Daarvoor waren ze al een flink aantal jaren werkzaam in het bedrijf dat hun vader in de jaren zeventig had overgenomen van zijn vader. Eind jaren tachtig hebben de activiteiten zich toegespitst op het ontwerpen en laten produceren van kinderkleding,

Nu

overhandigt vader Scheepers het stokje aan zijn dochters. Birgit is head of styling , Monique head of sales. Naast praktische redenen, besloten zij te kiezen voor een nieuwe naam, vanwege hun wens naar zelfstandigheid en hun nieuwe eigentijdse aanpak. De bedrijfsvoering zal vanaf heden plaatsvinden vanuit Dutch Denim Compagnons in het World Fashion Centre in Amsterdam. De vestiging in Nijmegen, waar Don Digger B.V. een atelier had voor samples en reparaties, is definitief gesloten. “Wel zullen we bijvoorbeeld naar onze klanten toe meer aandacht besteden aan online verkoop,” zegt Monique Scheepers. “Een webshop is voor veel retailers toch een soort etalage.”

De onderneemster vertelt druk bezig te zijn met de nieuwe aanpak. “Zo hebben we een karakter ontwikkeld, Major Pepper, een icoon in de vorm van een rode peper. Hij heeft een eigen Hyves- en Facebookpagina en video’s op Youtube. Ook hebben we een fiets ontwikkeld met bluetooth, die langs onze klanten kan gaan. Als je je telefoon daarop aansluit, komt er geluid uit de boxen van de fiets.”

Blue Pepper Industries is een denimmerk voor kinderen in de leeftijd van negen tot zestien jaar. “Een heel uitdagende doelgroep om mee te werken,” zegt Scheepers. “Ze willen niet gezien worden in een winkel met een ballenbak. Bovendien is het de leeftijd waarop je niet wil opvallen, maar ook niet buiten de boot wilt vallen. Wij proberen de jongeren te bereiken door evenementen. Zo denken we bijvoorbeeld aan een wedstrijd ‘design your own T-shirt’.” De basiscollectie van het merk bestaat uit denim. Dit is aangevuld met stoere items, met eigenzinnige details als grafische tools en grove ritsen.