Dual-brand store G-star en Adidas naar kleine steden

Amsterdam was een mooie plek om het concept te lanceren en onder de aandacht te brengen, maar in het vervolg is het toch vooral de bedoeling om met de dual-brand store van G-star en Adidas, genaamd ColourToColour (CTC), de kleinere steden

te veroveren. De derde winkel van het concept opent volgende maand in Nieuwegein, maar de Gebroeders Coster dromen ook al van België.

Afgelopen Dual-brand store G-star en Adidas naar kleine steden zomer openden de eerste twee CTC winkels van G-star, Adidas en retailorganisatie Gebroeders Coster Bv, in Amsterdam en Amstelveen. Het concept is als volgt: aan de ene kant van het winkelpand een Adidas Original store, aan de andere kant een G-star Raw ruimte en in het midden een gele streep, een neutrale zone, waar consumenten kunnen passen en afrekenen. Ook worden de collecties daar gecombineerd op de paspoppen. “De merken vullen elkaar aan, dat is het succes,” zegt Harro Morrée van Gebroeders Coster BV. “De kleuren en de sportieve modecollecties van Adidas en de rauwheid en stoerheid van G-star.

Na Amsterdam en Amstelveen is het volgende maand de beurt aan Nieuwegein voor een CTC winkel. De retailorganisatie had in die plaats lange tijd geleden een unit kunnen reserveren, in winkelcentrum Cityplaza. “Het is ook een belangrijke stad buiten Utrecht waar we met deze merken en dit concept voet aan de grond kunnen krijgen,” zegt Morrée. In augustus had Morréé het nog over uitbreiding naar de grote steden, om de merken daar nog bekender te maken, maar nu ligt de focus buiten de Randstad. Adidas en G-star hebben in de grote steden veelal al eigen winkels, CTC vonden ze een geschikte manier om zich op de kleinere steden te richten.

In samenwerking met Frank Agterberg, eigenaar van het gelijknamige marketingbureau, werden het concept en interieur geoptimaliseerd voor de winkel in Nieuwegein, want stilstaan is ook in retailland achteruitgang, volgens Gebroeders Coster. Zo is er in het gele middengebied meer ruimte om de merken te mixen. Het interieur bevat nu hout, wat goed past bij de merkbeleving van G-star en Adidas en de nerfstructuur creëert volgens de retailorganisatie een warm karakter zonder de strakke CTC-identiteit te schaden. Bij de kassa’s hangen lamellen in plaats van dat er cadeaudozen staan. En de outfit van het personeel gaat veranderen. Aan de nieuwe look wordt nog gewerkt. Morrée: “Het was de bedoeling dat ze een ouderwetse schort droegen, een leren lap, zoals schoenmakers, maar dat bleek in de praktijk wat lastig uitvoerbaar.”

Waar de volgende CTC winkel haar deuren zal openen is volgens Morrée nog onbekend. Maar als er een interessante locatie voorbij komt zijn de drie partijen daar wel voor te porren. “We zijn continue aan het kijken naar locaties waar CTC een toegevoegde waarde kan hebben op het straatbeeld. We hebben nu drie winkels en het concept is nog jong, maar we hebben als Gebroeders Coster natuurlijk al wel ervaring in België. Ja, daar zien we wel mogelijkheden.”

Foto klein: CTC Amsterdam
Foto groot: CTC Amstelveen


 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN