• Home
  • V1
  • Leads
  • Düsseldorf viert het schoenenfestival

Düsseldorf viert het schoenenfestival

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Schoenen- en accessoirebeurs GDS heeft Düsseldorf de afgelopen dagen weer in de spotlights gezet als internationale modestad. Ongeveer 850 exposanten, waaronder bekende labels als Diesel, Replay, Skechers, Desigual en Stuart Weitzman,

presenteerden hun trends en looks voor het voorjaars/zomerseizoen 2012.

GDS groeide in vergelijking met de voorjaarseditie met 9 procent en heeft het exposantenportfolio ook kwalitatief verbeterd. Niet alleen gevestigde merken, zoals Geox en Fratelli Rossetti, waren terug op de beurs, maar ook kleine spannende labels uit de VS, Canada, Denemarken en Italië gebruikten de beurs nog intensiever als lifestyle-platform. In de premiumsector bijvoorbeeld, toonden Britse nieuwkomers zoals Northern Cobbler, Ted Baker Footwear en Chaeaney Shows hun collecties in de 'Brit Edition'. Duitse opkomende merken toonden hun ontwerpen intussen in het segment 'Design-Attack'. Op een afgescheiden deel van het beursterrein kregen jonge ondernemers al voor de 15e keer een expositieplatform op enige afstand van de grote beursstands. Dit platform is bij elke editie aan een ander lifestylethema gewijd. Onder het motto 'Miami Sun Machine' werden de bezoekers deze keer meegenomen naar het zonnige Miami.

GDS werd volgens traditie geopend door de Upper Style Show, waaraan geregeld internationale topmodellen deelnemen. Op de eerste beursdag kwam de Servische Ana Mihajlović naar Düsseldorf. Zij liep eerder al voor Dolce & Gabbana, Balenciaga, Marc Jacobs en Prada. Dankzij de hoge kwaliteit van het modeaanbod en de vele get-togethers en events lukt het de beurs zichzelf een plaats als belangrijke modepijler in Düsseldorf te verwerven.

Kirsten Deutelmoser, directeur van GDS, was de eerste dag al tevreden over het aantal bezoekers en exposanten. "De beurs profiteert van de goede sfeer op de Duitse schoenenmarkt. Daarom willen we een positieve sfeer verspreiden onder onze bezoekers," zegt ze. Op de beurs kwamen zo'n 24.000 bezoekers af, ongeveer de helft van hen kwam uit het buitenland. Toch kwamen er, door de economisch onzekere situatie in Europa, 4 procent minder bezoekers dan vorig jaar.

Tegelijk met GDS vond op het beursterrein in Düsseldorf ook de wereldwijd toonaangevende sourcing-beurs Global Shoes plaats. Net als GDS is ook dit evenement verder gegroeid. Het aantal exposanten nam met 7 procent toe. Het zwaartepunt lag hier op bedrijven uit de belangrijkste schoenengebieden van China en uit Zuid-Korea, India, Indonesië, Singapore en Taiwan.

Foto: Messe Düsseldorf

Marie Mertens







 

GDS