• Home
  • V1
  • Leads
  • Duizenden broeken opgehaald met jeanscollecte

Duizenden broeken opgehaald met jeanscollecte

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

De Nationale Jeanscollecte die Robijn en Men at Work hebben gehouden om de Kledingbank te steunen is een succes geworden. Het exacte aantal oude spijkerbroeken dat werd opgehaald is nog niet bekend, maar zeker is dat het

er ‘vele duizenden’ zijn: “Vooraf hadden we 5000 broeken als doel gesteld,” vertelt Lyne Biewinga, Brand Building Manager bij Robijn. “Inmiddels zitten we al ver boven dat aantal en nog worden er vrachtwagens vol binnengebracht.”

De Kledingbank is een Nederlandse organisatie die gedragen kleding inzamelt en doorgeeft aan mensen die het hard nodig hebben, maar het niet kunnen betalen. Robijn besloot de organisatie te steunen, omdat het de kledingbank een tekort heeft aan jeans en omdat het past bij de boodschap van Robijn, vertelt Biewinga: “Als je wast met Robijn, blijft je kleding langer mooi.”

Afgelopen week steunden bekende Nederlanders Jim Bakkum en Sebastiaan Labrie (foto) de actie door hun oude jeans aan de Kledingbank te doneren. Behalve consumenten hebben ook de jeansmerken Kuyichi, Levi’s en Nudie Jeans een groot aantal spijkerbroeken aan de Kledingbank gedoneerd.

Het doneren van oude jeans voor de Kledingbank was mogelijk begin oktober tot en met zondag 18 oktober in alle 51 vestigingen van Men at Work. Mensen die een oude broek inleverden ontvingen in ruil daarvoor 25 euro korting op een nieuwe spijkerbroek bij de winkelketen en een gratis fles Robijn Jeans Klein & Krachtig, een nieuw wasmiddel speciaal om spijkerbroeken langer mooi te houden.

jeanscollecte
kledingbank
robijn