Dunhill Eyewear: diamond-cut en verende schanieren
bezig met laden...
De eerste Dunhill-bril had binoculaire glazen, om een politieman al van ver aan te kunnen zien komen. Met die speciale bril wilde Alfred Dunhill een boete voor te snel rijden voorkomen. In 1893 had hij het Dunhill bedrijf van zijn vader overgenomen. Oorspronkelijk was het bedrijf een zadelmakerij in een klein Engels dorpje. Alfred Dunhill verlegde de focus op paardrijdbenodigdheden naar modeaccessoires en luxegoederen. Hij verkocht bordspelen, aanstekers en horloges.
De nieuwe eyewearcollectie, met zowel zonnebrillen als correctiemonturen voor heren, wil nog steeds de Londense sfeer uitstralen. De collectie is verdeeld in drie categorieën: classic, casual en sportief. De klassieke monturen zijn uitgevoerd met diamond-cut of Chinese lak. De casual brillen zijn gemaakt van acetaat en metaal, terwijl de sportieve brillen juist rubberen veren hebben. “Kijk, je kunt het zo buigen,” toont ontwerper Nadler. “Goed om te weten voor opticiens, de brillen passen altijd achter het oor.”
De brillen, in de prijsklasse vanaf 195 euro voor een zonnebril en 267 voor een correctiemontuur, worden verkocht bij de betere zelfstandige opticien. Rodenstock is licentiehouder van de montuurlijnen van Dunhill. Volgens de website van het merk wordt de Dunhillcollectie vooralsnog alleen in het Limburgse Stramproy verkocht.