• Home
  • V1
  • Leads
  • 'Een nieuwe kijk op outdoorkleding'

'Een nieuwe kijk op outdoorkleding'

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Een minimaal budget en het ontbreken van een designopleiding hoeven geen belemmering te vormen om een modemerk te starten, als je maar voldoende goodwill hebt. Dankzij talloze sponsoren en crowdfunding lanceerde Daphne Gerritse

afgelopen donderdag, daags voor haar 31e verjaardag, het regenjassenmerk Piogg. Piogga betekent 'regen' in het Italiaans.

Het

idee ontstond, hoe kan het ook anders, na de zoveelste natgeregende fietstocht naar het hoofdkantoor van Mexx, haar toenmalig werkgever. "En in Milaan heb ik gezien hoe elegant mensen er uitzien, ook als het regent. Daar kunnen we hier een voorbeeld aan nemen," zegt Gerritse. Het voortraject nam ruim twee jaar in beslag. "Het was een hele zoektocht om de juiste producent te vinden, maar ook de goede stoffen, fournituren als knopen en ritsen, de kleurcombinaties. Ik heb heel wat samples laten maken." Uiteindelijk is zij geslaagd bij de Zwitserse stoffenproducent Schoeller en een klein productieatelier in België. Grote aantallen produceren zit er voorlopig niet in. "Ik begin klein, met rechtstreekse verkoop aan consumenten via een eigen webshop. Maar in een later stadium wil ik ook graag aan winkeliers gaan verkopen."

Donderdag showde Piogg zes modellen voor dames en twee voor heren. De jassen zien er niet als 'regenjas' uit. Gerritse noemt het "all weather coats" en "een nieuwe kijk op outdoorkleding". "Het zijn elegante jassen die je alle dagen aan kunt en die toevallig ook een stevige stortbui kunnen weerstaan." Iedere jas heeft een uitneembare bodywarmer en afneembare capuchon.

Voor dames zijn er onder meer een vrolijke korte poncho met ceintuur, een vrij klassieke trenchcoat met epauletten, een lange jas met hoge boord en een brede ceintuur en nog een wat tuttig model met ruches. De jassen hebben contrasterende piping en split en een geprinte voering en capuchon. Voor heren is er een trench in een krijtstreep en een meer sportief lang model. De jassen worden uitgevoerd in achttien kleurcombinaties.

Gerritse zet Piogg hoog in de markt. Het merk start bij 399 euro en loopt op tot 550 winkelverkoop. "In het lage- en middensegment is al volop keus. Bovendien wilde ik echt de beste stoffen en afwerking voor mijn jassen, daar hangt een prijskaartje aan," zegt de onderneemster.

In de toekomst zal het niet bij jassen blijven als het aan Gerritse ligt. "Ik sport graag en wil een elegant sportjackje aan het assortiment toevoegen, maar ik denk ook aan waterdichte handschoentjes, tassen en laarsjes. Dat bestaat natuurlijk allemaal al, maar het is meestal zo functioneel. Ik wil er een elegante touch aan geven. Daar hou ik zelf nu eenmaal van."
De jassen zijn vanaf zaterdag 13 april te koop via de webshop van Piogg.

piogg