• Home
  • V1
  • Leads
  • Eerste Victoria's Secret in Europa: vooral parfum

Eerste Victoria's Secret in Europa: vooral parfum

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Als onderdeel van de vakantiebelevenis buiten het Schengengebied, kunnen passagiers op Schiphol nu terecht in het vernieuwde shoppingwalhalla, Lounge 3. De verbouwing van de hal achter de douane, kostte de luchthaven 13,5 miljoen

euro en zeven maanden werk. Eén van de 26 winkels is het eerste Europese filiaal van Victoria's Secret. In de Verenigde Staten heeft het merk, dat sinds 1977 bestaat, 2671 winkels.

Wie denkt voor haar zonvakantie - bijna 70 procent van de passagiers reist voor vakantie - nog even een bikini van Victoria's Secret aan te schaffen op de Amsterdamse luchthaven, komt bedrogen uit. Ook bh's zijn er maar mondjesmaat te vinden. In de zeventig vierkante meter grote winkel - die zeer klein oogt in een hal van 84.000 vierkante meter - was geen plek voor lingerie en paskamers. Slipjes liggen wel in het eerste Europese filiaal, en verder parfum, make-up en telefoonhoesjes. Het filiaal van Victoria's Secret dat volgend jaar in Londen haar deuren zal openen, wordt, met 1500 vierkante meter, een flink stuk groter. Zo maakte Limited Brands, het moederbedrijf van onder meer Victoria's Secret vorig jaar bekend.

Waarom het Amerikaanse merk een eerste vestiging in Europa wilde openen op het Amsterdamse vliegveld? "Omdat we Europe's preferred airport zijn, menen Maarten de Groof, commercieel-directeur van de Schiphol Group en Jos Nijhuis, president-directeur. "We willen een voorloper zijn in Europa. Een vliegveld waar passagiers naast dat ze snel de weg kunnen vinden naar hun gate, ook kunnen relaxen en kunnen shoppen," zegt Nijhuis bij de officiële opening van Lounge 3, tegen presentator Winston Gerschtanowitz. Maar wie de architecten ook al weer waren? Nijhuis lijkt er even niet uit te komen. "Ik had nog zo geoefend." Gerschtanowitz: "Geeft niets hoor. Mensen struikelen ook altijd over mijn naam."

In totaal zijn er na de verbouwing 26 winkels te vinden in de hal, die afgelopen zomer al met stille trom waren geopend. De meeste formules zijn nieuw op Schiphol, of vallen nu onder hun eigen merknaam en niet meer onder het 'See buy fly'-label. Naast Victoria's Secret kunnen mode-items in worden geslagen bij onder andere Hermès en Burberry. Ook kunnen er sieraden van Buddha to Buddha
en Swarovski worden aangeschaft.

Onderdeel van de officiële opening van de hal, die stamt uit 1993, was een modeshowtje in samenwerking met het televisieprogramma Project Catwalk. Deelnemers van het programma hadden de opdracht gekregen een outfit te inspireren op de verbouwde ruimte. Het resultaat: een Japanse kimono en een model als Amerikaanse zakenvrouw.

Voor Schiphol staan nu Lounge 4, waar voornamelijk budgetmaatschappijen vliegen, en Lounge 2 op het programma.

Yasmine Esser



Limited Brands
lounge 3
Schiphol
Victoria's Secret