Eerste Victoria's Secret in Europa: vooral parfum
bezig met laden...
Waarom het Amerikaanse merk een eerste vestiging in Europa wilde openen op het Amsterdamse vliegveld? "Omdat we Europe's preferred airport zijn, menen Maarten de Groof, commercieel-directeur van de Schiphol Group en Jos Nijhuis, president-directeur. "We willen een voorloper zijn in Europa. Een vliegveld waar passagiers naast dat ze snel de weg kunnen vinden naar hun gate, ook kunnen relaxen en kunnen shoppen," zegt Nijhuis bij de officiële opening van Lounge 3, tegen presentator Winston Gerschtanowitz. Maar wie de architecten ook al weer waren? Nijhuis lijkt er even niet uit te komen. "Ik had nog zo geoefend." Gerschtanowitz: "Geeft niets hoor. Mensen struikelen ook altijd over mijn naam."
In totaal zijn er na de verbouwing 26 winkels te vinden in de hal, die afgelopen zomer al met stille trom waren geopend. De meeste formules zijn nieuw op Schiphol, of vallen nu onder hun eigen merknaam en niet meer onder het 'See buy fly'-label. Naast Victoria's Secret kunnen mode-items in worden geslagen bij onder andere Hermès en Burberry. Ook kunnen er sieraden van Buddha to Buddha
en Swarovski worden aangeschaft.
Onderdeel van de officiële opening van de hal, die stamt uit 1993, was een modeshowtje in samenwerking met het televisieprogramma Project Catwalk. Deelnemers van het programma hadden de opdracht gekregen een outfit te inspireren op de verbouwde ruimte. Het resultaat: een Japanse kimono en een model als Amerikaanse zakenvrouw.
Voor Schiphol staan nu Lounge 4, waar voornamelijk budgetmaatschappijen vliegen, en Lounge 2 op het programma.
Yasmine Esser