Eerste winkel Aaiko wordt ‘Centre Neuf’
Door FashionUnited
bezig met laden...
De reden dat de winkel van naam en concept is veranderd is volgens eigenaar van Blosh, Rob Groenteman, dat Centre Neuf veel beter in de buurt van de Willemsparkweg past. “Je moet het hebben van de aanslagen. De prijzen zijn te commercieel voor het winkelgebied rond de Willemsparkweg en werken veel beter op mainstream locaties. Aaiko is niet geschikt gebleken voor Oud-Zuid.” Wel gaat het heel goed met het label van Blosh. “Aaiko doet het beter in een mainstream buurt. In de Bijenkorf in Amsterdam gaat het bijvoorbeeld heel goed. Dat is een mainstream locatie,” zegt Groenteman. Ook was de winkel op de Willemsparkweg te klein. In 2010 zal er een nieuwe winkel van het label komen. Die zal groter zijn en op een betere locatie. “We hebben veel geleerd. De locatie moet bij het product passen.”
Onlangs werd ook ander nieuws over Aaiko bekend: sinds kort verkoopt warenhuis Barneys, met vestigingen in de Verenigde Staten (New York) en Japan het label.
Aaiko
Blosh
Centre Neuf