Eerste winkel Love Stories: 'We groeien mega snel'

Terwijl Hunkemöller scoorde met een push-up sportbh, sloeg Love Stories juist een totaal andere weg in. Het begin dit jaar gelanceerde merk van Marloes Hoedeman verkoopt enkel bh's zonder vulling en beugels: soft bras. En het label gaat als een speer. Na 250 verkooppunten in dertien landen

en een 24 vierkante meter grote shop-in-shop bij Galeries Lafayette, is het nu tijd voor de eerste eigen winkel, aan de Herengracht in Amsterdam.

Eerste winkel Love Stories: 'We groeien mega snel'Natuurlijke borsten - die bewegen, en onthullen dat het koud is - mogen weer. Trendvoorspeller Jan Agelink zei het onlangs al in het Parool: "Imperfecties worden juist gewaardeerd in de mode. Vandaar dat borsten ook niet meer verhuld of veranderd hoeven te worden." En 'vrije borsten' passen beter bij de androgyne mode dan de perfect ronde voorgevel.

Marloes Hoedeman kon geen beter tijdperk verzinnen voor haar lingerielabel Love Stories. "Grappig hè, en ik heb er totaal niet over nagedacht," zegt ze in de eerste eigen winkel van het merk, in Amsterdam. Door haar opleiding, ervaring als stylist bij modetijdschriften en Scotch & Soda en door haar vriend Eric Bijlsma - voormalig eigenaar van modeformule Scotch & Soda - is ze geen vreemde in de modewereld. Had ze daarom aangevoeld dat de tijd rijp was voor soft bras? "Nee, ik miste gewoon zelf dit soort lingerie in winkels. Love Stories heeft veel prints. En alles is mix en match. Vooral omdat ik zelf ook nooit setjes draag. Voor mijn idee is mix en match niet eens heel vernieuwend."

Op de Parijse lingeriebeurs Mode City, in juli dit jaar, was veel aandacht voor het lingerielabel. "Bij de trendpresentaties ging het alleen maar over Love Stories," glundert Hoedeman. "We moeten nu gaan oppassen dat we niet te veel gekopieerd worden. Ik ben daar wel een beetje bang voor, maar laat ze maar komen. Iemand die bij mij werkt zei: 'Joh, zulke belachelijke combinaties kan alleen jij verzinnen.' Ik maak me niet zo druk, ik ga op mijn gevoel af."

Mogelijk Love Stories winkel in Australië

Weinig nieuwe labels openen in het jaar van hun lancering meteen een eigen winkel. Hoedeman wilde het. "Het is snel gegaan, mega snel. We hebben er heel bewust voor gekozen om snel na de lancering van Love Stories een eigen winkel te openen. Maar nu, achteraf, denk ik: 'Poeh, daar kwam best veel bij kijken'. Ik ben wel heel blij dat we het gedaan hebben. Je kunt de collecties natuurlijk op onze website bekijken, of in een andere winkel zien hangen, maar het werkt het beste om de collecties te zien in de eigen wereld. Ik vind het ook fijn om de winkel aan agenten en distributeurs in het buitenland te laten zien. We kunnen nu zeggen: 'Dit is wie we zijn en dit is het gevoel dat je moet proberen uit te dragen in het buitenland'."

En gaat het nu meteen kriebelen om meer winkels te openen. "Ja. Nou ja, een distributeur van ons in Australië zei: 'Ooh ik wil wel een winkel openen in Brisbane'. Dus ik ben over twee weken in Australië om daar te kijken. En ja, het lijkt me helemaal te gek om meer leuke, kleine winkeltjes te openen."

Yasmine Esser

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN