Eigen spijkerbroek ontwerpen bij G-star
bezig met laden...
Oorspronkelij
Zowel de kleermakers die van top-tot-teen in denim waren gekleed als het décor leverden een hoop nieuwsgierige blikken van consumenten op. Toeristen die op weg naar het Rijksmuseum de winkel passeerden, kwamen toch nog even teruglopen om in de twee kasten die eruit zagen als enorme gereedschapskisten te snuffelen waarin alle verschillende knopen en labels uitgestald waren. Op naaimachines maakten de tailors ter plekke binnen twintig minuten de unieke versies van de jeans af.
G-star is niet het eerste merk dat consumenten de mogelijkheid biedt om zelf achter de ontwerptafel plaats te nemen. Bij sportmerk Nike kunnen consumenten hun eigen schoenen samenstellen en bij McGregor is het sinds kort mogelijk om een eigen overhemd te maken. G-star speelt hiermee, net als de andere merken, in op de toenemende behoefte van de consument om unieke kleding te dragen. “Consumenten vinden het steeds leuker om kleding te personaliseren,” legt Remco de Nijs, pr-manager G-star, uit. “Normaal gesproken koop je in de winkel een denim die al helemaal af is. De combinatie van raw denim, dat zich vormt naar de drager, en het samenstellen van de broek leidt tot een echt persoonlijk product."
Daarnaast wil het jeansmerk meer beleving toevoegen aan een shopervaring. De Nijs: "Door klanten de mogelijkheid te bieden zelf de denim samen te stellen hopen we dat ze zich kunnen inleven in het ontwerpproces en dat wij onze passie voor denim op hen kunnen overbrengen.” Als de testfase in Amsterdam een succes blijkt, gaat G-star het concept ook in andere steden introduceren. “Als het goed bevalt, willen we het concept vast laten reizen. Het atelier gaat binnenkort in ieder geval ook naar Los Angeles en Tokio."