De Nederlandse ontwerper Erny van Reijmersdal stopt met de verkoop van het merk dat zijn naam draagt aan multi-brand retailers. Met ingang van de zomercollectie 2010 zal de lijn alleen nog via de elf eigen winkels van Van Reijmersdal worden verkocht. "Ik wil onafhankelijk kunnen opereren,en mij volledig op de eigen winkels concentreren," zegt Van Reijmersdal. "Op deze manier kan ik ook veel flexibeler op de markt reageren en tussenprogramma's brengen als dat nodig is."
Erny van Reijmersdal startte zijn merk vijf jaar geleden. Daarvoor werkte hij geruime tijd als hoofdontwerper voor een Nederlandse damesmodeketen. De groothandel van Van Reijmersdal heeft momenteel zo'n veertig verkooppunten in Nederland. Er zijn elf eigen winkels; in Amsterdam, Antwerpen, Heemstede, Maastricht, Utrecht, Laren, Den Bosch, Den Haag en Noordwijk. Twee voormalige franchisefilialen, in Breda en Rotterdam, zijn onlangs aan het eigen winkelbestand toegevoegd. Daarnaast heeft Van Reijmersdal kleding ontwikkeld voor het cabinepersoneel van Martinair, waarmee hij vorig jaar de Corporate Fashion Award voor representatieve bedrijfskleding won, en voor medewerkers van ABN/Amro.
De showroom in het World Fashion Center blijft voorlopig: "dat is tevens mijn kantoor". Plannen voor méér winkels zijn er niet. "Ik vind het wel mooi zo," zegt de ontwerper, "maar als een goede franchisenemer zich aandient in Groningen ofzo, dan zeg ik geen nee." De wintercollectie 2009/2010 is de laatste die via detaillisten verkrijbaar is.