• Home
  • V1
  • Leads
  • Europese modeomzet stijgt 0,5 procent in Q2

Europese modeomzet stijgt 0,5 procent in Q2

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Uit gegevens van FashionUnited blijkt dat, ondanks het moeizame economische klimaat, de modeomzet in Europa langzamerhand herstelt. De totale retailomzet in de zeven grootste markten (België, Frankrijk, Duitsland, Italië, Nederland, Spanje en

Groot Brittannië) steeg met 0,5 procent in het tweede kwartaal, vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.

De
gegevens, die werden vergaard door het CBS, Destatis, INE, Istat, INSEE, ONS, Statbel, en Eurostat en door FashionUnited werden geanalyseerd, duiden op een stijgende lijn voor de omzet in de Europese markten.

Over het algemeen steeg de omzet van textiel, kleding, schoenen en lederwaren in specialistische winkels in het tweede kwartaal met 0,5 procent ten opzichte van het tweede kwartaal 2012.

Vijf van de zeven landen rapporteren groei modeomzet

Vergeleken met het eerste kwartaal rapporteerden vijf van de zeven landen groei, met Italië en Duitsland als koplopers.

Italië en Duitsland zagen de grootste groei, met een omzetstijging van respectievelijk 9,6 procent en 2,3 procent. Ook België, Frankrijk en Groot Brittannië rapporteerden een toegenomen omzet, hoewel het toch minder was dan in Italië en Duitsland.

Spanje en Nederland liepen achter op de andere landen wat de kwartaalomzet betreft. Spanje presteerde het slechtst, met een daling van 6,7 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. In Nederland daalde de omzet met 2,5 procent.

Ondanks de positieve tendens en vooral als gevolg van het zwakke eerste kwartaal toen de modeomzet in Europa met 4,2 procent daalde, daalde de totale modeomzet in de eerste 6 maanden van het jaar met 1,8 procent.

Het retailsegment daalde in het tweede kwartaal met 0,9 procent terwijl, terwijl deze in de eerste zes maanden van het jaar met 1,8 procent zakte.
europese modeomzet
FashionUnited