Extra webshop voor sporthoofddoekenmerk Capsters
bezig met laden...
Sinds afgelopen week kunnen moslima's sporthoofddoeken shoppen via Capsters.com en via Hijabsforsports.com. Eén van de redenen om een nieuwe webshop te lanceren is dat Capsters zo beter te vinden is op internet. "We vragen altijd aan onze klanten hoe ze ons hebben gevonden. Het blijkt dat veel vrouwen via Google zoeken op 'hijab' en 'sport'," verklaart Van den Bremen. "We hebben er wel voor gekozen om Capsters te noemen in de ondertitel: 'empowered by Capsters'. Zo komen klanten ook op de site als ze zoeken op onze merknaam. Èn de shop oogt meteen betrouwbaar, door de naam Capsters."
Van
Het is alweer vijftien jaar geleden dat Cindy van den Bremen - zelf humanist, geen moslim - besloot om modieuze, sportieve hoofddoeken te ontwerpen. Inmiddels wordt haar merk Capsters via retailers en haar online winkel Capsters.com verkocht in Nederland, Groot-Brittannië, Duitsland, de Verengde Staten, Canada, Maleisië, Indonesië, Dubai en de Malediven.
Cindy van den Bremen zet zich in voor sportende moslima's
De ontwerpster zet zich in voor de acceptatie van sportende vrouwen met een hoofddoek. Een hoofddoek vormt soms een belemmering om te sporten, omdat het niet altijd veilig is. Van den Bremen wil dat sporten voor moslima's ongevaarlijk is.
Sinds 2012 test de International Football Association Board (IFAB) of vrouwelijke voetballers een hoofddoek mogen dragen. Dit voorjaar wordt besloten of het hoofddoekverbod helemaal opgeheven wordt. Dat zou goed nieuws zijn voor voetballende vrouwen in landen als Jordanië en Iran. Het besluit van de IFAB, om een testfase toe te staan, is vooral mogelijk gemaakt doordat de Nederlandse ontwerpster sporthoofdoeken heeft ontwikkeld die veilig op het sportveld gedragen kunnen worden.
Eind vorig jaar lanceerde Capsters een nieuwe casual hoofddoek, ontwikkeld met modebedrijf Styleislam. Het model heet CapStylez. Waarom is het voor een sportmerk toch belangrijk om ook een casual hoofddoek op de markt te brengen? "We hadden al een casuallijn, daar hebben we een model aan toegevoegd. Onze klanten kennen ons als een merk dat comfortabel en prettig is. Onze hoofddoeken zijn geen losse doeken, ze zijn ready made. En spelden zijn niet nodig, onderdoeken ook niet. Dat vinden vrouwen niet alleen prettig tijdens het sporten, maar ook tijdens de rest van de dag."