Fashion Club 70 brengt de Benelux vernieuwing
bezig met laden...
Vanaf zomer 2010 brengt Fashion Club 70 M Missoni naar de Benelux. M Missoni is een zusterlijn van het label Missoni, dat wordt uitgebracht door de Valentino Fashion Group. De kleding is makkelijk te herkennen aan bijvoorbeeld zigzagknopen en bloemen. De collectie heeft de elegantie van de klassieke Missoni, maar is rijker in verbeelding door het kleurgebruik en de verfijnde patronen. Het merk wordt nu al verkocht in winkels als Harrods, Bergdorf Goodman en Galeries Lafayette. Er zijn al beroemdheden gespot met kleding het merk, zoals Nicky Hilton en Jessica Simpson.
Olmes Carretti stopte in 1980 met zijn bedrijf Best Company, maar heeft nu een nieuw merk opgericht onder de titel: More American, waarmee hij sweatshirts op de markt brengt in verschillende dartele kleuren. Er zijn drie varianten: Young-looking, erg kleurrijk, met veel borduursels. De lijn Adult is minder uitbundig geborduurd en maakt meer gebruik van basisvormen.
Een leuke noviteit is de samenwerking tussen de beroemde ontwerper Philippe Starck en het Italiaanse modebedrijf Ballantyne. De Starck with Ballantyne-collectie die dat opleverde, bestaat uit dertig stukken gemaakt van de mooiste cashmere die Ballantyne te bieden heeft; de collectie komt in de Benelux op de markt via Fashion Club 70.
Ook nieuw bij Fashion Club 70 is het merk van Philipp Plein: Fetish. Het label bestaat al tien jaar en pretendeert zich te onderscheiden met exclusieve, verrassende compromisloze ontwerpen. Het merk biedt luxueuze kleding voor heren, dames en kinderen. Dit seizoen met Rock & Roll thema op zowel shirts als jurken. Tot slot de Dior Resort collection, met ondergoed, beachwear, sjaals, dassen en vrijetijdskleding voor heren. En mocht er niets tussen zitten; niet getreurd. Volgend seizoen brengt Fashion Club 70 vast weer nieuwe merken.
Foto: Philippe Starck with Ballantyne