• Home
  • V1
  • Leads
  • FCUK bereidt Nederland voor op komst

FCUK bereidt Nederland voor op komst

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

De guerilla-acties zijn al begonnen, maar de winkel die French Connection in Nederland gaat openen laat nog even op zich wachten. Het Nederlandse filiaal gaat in september open, twee weken later dan gepland.

De nieuwe campagne voor de wintercollectie van het Britse modemerk werd onlangs internationaal gelanceerd met de foto's van de beroemde modefotograaf Terry Richardson. Live waren de nieuwe ontwerpen ook al te zien in Nederland, namelijk op onder meer de Dam, het Spui en het Museumplein. Daar rolde het label de rode loper onlangs uit voor een serie guerilla-catwalkshows ter promotie van de eerste FCUK-winkel in Nederland.

Het Britse modemerk verwierf bekendheid met het prominente logo FCUK, - een afkorting van French Connection United Kingdom -. Het werd in 1997 gelanceerd in de campagne ‘FCUK Fashion’ en deed toen behoorlijk wat stof opwaaien. Acht jaar later werd het beeldmerk naar de achtergrond verdrongen ten gunste van de kledingstukken. Na 2004 ging het slechter met het merk: Tussen 2005 en 2009 daalde de winst van 265.7miljoen pond naar 248 miljoen, al vertonen de cijfers van de afgelopen jaren alweer een stijgende lijn.

French Connection werd opgericht in 1972 door Stephen Marks, met de bedoeling goed ontworpen mode op de markt te brengen voor een groot publiek. Inmiddels brengt het bedrijf behalve kledingcollecties voor dames en heren, ook een collectie uit voor kinderen en toiletartikelen, zonnebrillen, monturen, horloges en schoenen. De officiële opening van de ‘French Connection boutique store’ wordt gevierd op 10 september, twee weken na de eerder aangekondigde datum: de verbouwing van de winkel is nog niet helemaal voltooid. In het Amsterdamse filiaal zijn alleen de topstukken uit de damescollectie te koop. In Europa zijn reeds 100 FCUK-winkels te vinden.

FCUK
French Connection