Field&Hockey: mode voor hockeyers
bezig met laden...
Van
De oprichtster kwam op het idee voor Field&Hockey toen ze langs de lijn van een hockeyveld stond. “Ik heb zelf twee kindermodewinkels en een moterkledingmerk gehad,” vertelt eigenaresse Marieke Langenhuijsen. “Omdat we zelf veel affiniteit hebben met hockey, zijn we op het idee gekomen om een hockeymerk op te richten. Het is een speciale doelgroep die behoefte heeft aan iets nieuws en die zich wil onderscheiden.”
Zelf wil het merk zich onderscheiden door de kleding geschikt te maken voor zowel sport zelf als vrije tijd. ”Wij zijn echt een modehockeymerk. Doorsnee sportkleding trek je niet overdag aan, maar in kleding van Field&Hockey kun je zo naar school. Ook hebben we speciale details ontworpen die alleen echte hockeyliefhebbers herkennen, zoals ‘don’t bully me’ – een typische hockeyterm – en ‘don’t hit me, but push me’.”
Field&Hockey richt zich op jongens en meisjes van 16 jaar en ouder. De term ‘Since 1891’, een terugkerend detail in de collectie, verwijst naar het jaar waarin in Nederland de eerste hockeywedstrijd werd gespeeld. De collectie bestaat uit tops, shirts, sweaters, hoodies, hotpants, joggingbroeken, teamjackets, tassen en petten. Ook is er een Young Collection voor kinderen vanaf 12 jaar. Hockey Outfitters bv positioneert het merk in het hoogsegment.