• Home
  • V1
  • Leads
  • Flinke groei Comma in Nederland

Flinke groei Comma in Nederland

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Het Duitse damesmodemerk Comma is het afgelopen jaar in Nederland explosief gegroeid. De Nederlandse agent van het merk laat weten dat het aantal verkooppunten binnen een jaar tijd is verdubbeld. Comma telt nu meer dan tachtig

klanten op primaire (A1)locaties in heel Nederland. In thuisland Duitsland staat het inmiddels op de negende plaats binnen de categorie damesmode, zegt Wim Gorissen van Marxs Brands dat het merk hier vertegenwoordigt, "en ook in Nederland groeien we hard".

Het merk Comma werd tien jaar geleden gekocht door de Duitse Chaloc Textilhandel GmbH dat in 2002 werd omgedoopt in Comma Textilhandel GmbH en overgenomen door de s.Oliver Group. Het aanbod werd uitgebreid en Comma brengt sindsdien twaalf collecties per jaar uit alsmede een 'never out of stock' programma. Later zijn onder meer een geurlijn en accessoires aan het aanbod toegevoegd. Sinds drie jaar is Comma aan het verzelfstandigen en opereert steeds meer los van het moederbedrijf. In 2009 heeft het merk een eigen hoofdkantoor in Rottendorf betrokken. Datzelfde jaar werden de eerste flagship stores geopend in Frankfurt en Wenen en een webshop gelanceerd.

Comma wordt sinds een jaar in Nederland vertegenwoordigd door Marxs Brands, dat deel uitmaakt van Martens Confectie. Het merk werd hier eerder door s.Oliver op de markt gebracht. Met het oog op verdere groei van het merk heeft Marxs Brands onlangs het verkoopteam uitgebreid dat Comma vertegenwoordigt. Freddy Koenders (ex-Esprit, ex-Luisa Cerano), Angelique Schrijvers (ex-Just Brands en ex-Lerros) en Luba Lanfermeijer (ex-Van Gils, ex-Claudia Sträter) gaan Comma en de sublijn Comma Casual Identity verder uitbouwen op de Nederlandse markt. Volgens Angelique Schrijvers is dat een van de redenen waarom Comma nu in Nederland zo'n explosieve groei doormaakt. "Martens Confectie en Marxs Brands vertegenwoordigen ook andere damesmodemerken zoals 'Not My Daughters Jeans', Het Duitse Sem per Lei, Basler en Rabe en wij krijgen daarom veel retailklanten over de vloer die zo ook met Comma in aanraking komen."

De collecties van Comma bieden zowel casual als meer zakelijke items. Doordat het merk twaalf collecties heeft met vaste inkoop- en levermomenten is het voor retailers mogelijk om iedere maand in te stappen.

Comma
S.Oliver