• Home
  • V1
  • Leads
  • Francisco van Benthum lanceert nieuwe lijnen

Francisco van Benthum lanceert nieuwe lijnen

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Modeontwerper Francisco van Benthum brengt deze zomer maar liefst twee nieuwe herenlijnen op de markt. De eerste wintercollecties van 'FVB' en 'Van Benthum' zijn vanaf juli verkrijgbaar bij onder meer Velour in Amsterdam, Margreeth

Olsthoorn in Rotterdam en Sketch in Den Haag.

Van Benthum startte in 2003 het luxe herenlabel Wolf/ Van Benthum en wordt gezien als een van de beste mannemodeontwerpers van Nederland. Hij brengt elegante, draagbare mannencollecties en experimenteert met volume en proporties. Iedere collectie is opgebouwd rond een archetype man zoals de matroos, de priester, de cowboy of de arabier. Zijn werk wordt ook internationaal goed ontvangen en sinds 2008 showt hij tijdens de modeweek in Parijs.

Met de twee nieuwe lijnen wordt Van Benthum toegankelijk voor een breder publiek. Winkelverkoopprijzen beginnen bij 159 euro voor een overhemd, 399 euro voor een jasje en 599 euro voor een pak. De FVB lijn is meer fashion en volledig uitgevoerd in het zwart. 'Van Benthum' is opgebouwd rond het traditionele zakenpak en heeft bruin, blauw en grijs als themakleuren.

Theodoor Kuster van Grosso Moda (en ook van modewinkel Velour die onlangs open ging) is agent van de twee nieuwe lijnen. "Dit eerste seizoen hebben we een aantal exclusieve modewinkels benaderd en de reacties waren zeer positief. Vanaf volgend seizoen willen we de distributie stapsgewijs uitbreiden en op den duur ook naar het buitenland." Kuster denkt dan in eerste instantie aan Scandinavië, Frankrijk en Duitsland.

Francisco van Benthum
franciscovanbenthum