De Franse moderetailer Etam Développement trekt zich terug uit België, Italië en India. Als gevolg van deze beslissing gaan in België en Italië in totaal 117 winkels dicht en wordt de joint venture met Pantaloon Retail in India stopgezet. Hiermee wil het bedrijf kosten reduceren en het merk Etamstroomlijnen. Op welke termijn het bedrijf zich uit de drie landen gaat terugtrekken is niet bekendgemaakt.
Etam Développement, niet te verwarren met het Nederlandse Miss Etam, deed de aankondiging tegelijk met de bekendmaking van de resultaten van het vierde kwartaal van het afgelopen boekjaar 2008. Daaruit bleek dat Etam, dat wereldwijd 3291 winkels heeft, in het vierde kwartaal een omzet van 269,9 miljoen euro heeft geboekt. Mede dankzij de opening van nieuwe winkels in Europa kon Etam hier een groei van 2,8 procent noteren. Als echter gekeken wordt naar hetzelfde aantal winkels vorig jaar, dan wordt duidelijk dat de omzet met 3,8 procent is gedaald. De groep heeft drie merken, Etam, Undiz en de iets duurdere damesmodeketen 1.2.3.
In China gaat het een stuk beter. Etam heeft er 2131 filialen en daar afgelopen jaar een grootscheepse reorganisatie doorgevoerd. De omzet in het vierde kwartaal steeg met 37,5 procent naar 66,3 miljoen euro en met 28,2 procent als de nieuwe winkels niet worden meegerekend. Een hele vooruitgang vergeleken met vorig jaar toen Etam in China de omzet in het vierde kwartaal met 16,7 procent zag dalen.