• Home
  • V1
  • Leads
  • Fullcircle naar de Benelux

Fullcircle naar de Benelux

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Fullcircle, het Britse label dat al veertien jaar actief is in Groot Brittannië en drie jaar geleden de eerste stap zette naar verkoop buiten de eigen grenzen, wordt volgende week gelanceerd in Nederland. De A/W 2010 collectie is in de

winkels te koop vanaf juni. Als Nederland staat zal België volgen.

Distributeur Leon Heppner van Fashion Instinct was al twee jaar bezig het label, dat in Engeland eenzelfde bekendheid en grootte heeft als G-Star hier, naar Nederland te halen. “Maar dat is natuurlijk niet makkelijk met zo’n groot merk.” De introductie van Fullcircle houdt hij klein. “We gaan hier niet naar een beurs. We hebben winkeliers die volgens ons goed bij het merk passen benaderd en houden volgende week open huis.”

Fullcircle brengt twee grote hoofdcollecties van 180 items voor de dames en 180 items voor de heren, opgedeeld in drie blokken, jeans, clean en casual. Ook zijn er twee kleinere mid-season capsules. Door de grote collecties is het brede label volgens Heppner multi-inzetbaar en is het afhankelijk van de winkelier waar hij het label positioneert. “Je kunt het zo inkopen als je zelf wilt,” zegt Heppner. “De prijzen variëren van midden- tot hoogsegment.” Verkoopprijzen van een herenoverhemd varieren van 79 tot 119 euro, van een jas van 129 tot 500 euro.

Fullcircle werd in 1996 opgericht als herenlabel. Vijf jaar later volgden de dames. De focus ligt op architectonische vormen en details. Het merk heeft meer dan 150 verkooppunten in het Verenigd Koninkrijk, waaronder bij House of Fraser en een monobrand store in Londen. Fullcircle maakt deel uit van de WDT Group (World Trade & Design), waar ook Firetrap en Sonetti onder vallen.

Het eigentijdse label zal in februari een comeback maken op Pure in Londen na lange tijd op Bread&Butter te hebben geëxposeerd.

Beeld: Fullcircle A/W 2010

Full Circle
fullcircle