Fullcircle naar de Benelux
bezig met laden...
Fullcircle brengt twee grote hoofdcollecties van 180 items voor de dames en 180 items voor de heren, opgedeeld in drie blokken, jeans, clean en casual. Ook zijn er twee kleinere mid-season capsules. Door de grote collecties is het brede label volgens Heppner multi-inzetbaar en is het afhankelijk van de winkelier waar hij het label positioneert. “Je kunt het zo inkopen als je zelf wilt,” zegt Heppner. “De prijzen variëren van midden- tot hoogsegment.” Verkoopprijzen van een herenoverhemd varieren van 79 tot 119 euro, van een jas van 129 tot 500 euro.
Fullcircle werd in 1996 opgericht als herenlabel. Vijf jaar later volgden de dames. De focus ligt op architectonische vormen en details. Het merk heeft meer dan 150 verkooppunten in het Verenigd Koninkrijk, waaronder bij House of Fraser en een monobrand store in Londen. Fullcircle maakt deel uit van de WDT Group (World Trade & Design), waar ook Firetrap en Sonetti onder vallen.
Het eigentijdse label zal in februari een comeback maken op Pure in Londen na lange tijd op Bread&Butter te hebben geëxposeerd.
Beeld: Fullcircle A/W 2010