G-star en Adidas in 'dual-brand store'
bezig met laden...
Het resultaat is een nieuw winkelconcept: ColourToColour (CTC), dat Coster beheert door middel van een franchiseconcept. De modemerken gaan niet met elkaar in zee, enkel met Coster, maar omdat ze allebei een deel van de winkel naar hun smaak in kunnen richten, zullen de drie partijen regelmatig met elkaar overleggen. In het midden van de winkels loopt een gele scheidslijn, een neutrale zone, waar consumenten kunnen passen en afrekenen. Morée: "Maar de collecties worden er ook gecombineerd. Denk aan een paspop met een jeans van G-star en sneakers van Adidas."
Camiel Slaats, commercieel directeur van G-star, vult aan: "Sinds 2010 zijn we als merk al druk met een multibrand concept. Het idee van de Gebroeders Coster, om onze collectie samen met Adidas Originals in de ColourToColour winkels te hangen, past dus erg goed bij onze visie. Zowel G-star als denim brand, en Adidas als sportswear merk, staan voor innovatie en design. De merken versterken elkaar binnen het winkelconcept."
Ook Morée denkt dat de merken elkaar prima aanvullen. Waar Adidas sportiever is en G-star meer gericht op jeans, hebben de merken een gemeenschappelijke hang naar authenticiteit en originaliteit. Beide labels richten zich ook op jonge mensen, van rond de twintig jaar. "De winkels zijn groot, maar er is niet genoeg ruimte voor de volledige collecties. Dus we maken een selectie. We verkopen vooral de bijzondere mode-items en de exclusievere lijnen, voor zowel dames als heren."
Coster is van plan begin volgend jaar verder uit te breiden met het winkelconcept CTC. Concrete plannen liggen er nog niet. "Waarschijnlijk in de grote steden, om de merken daar nog bekender te maken." Een dual-brand store met andere merken, zit er bij het retailbedrijf waarschijnlijk niet aan te komen. Morée: "Dit concept past echt bij Adidas en G-star."
Foto klein: G-star
Foto groot: concept CTC-winkel