G-star en Adidas in 'dual-brand store'

Aan de ene kant van het winkelpand een Adidas Original store, aan de andere kant een G-star Raw ruimte. In het midden loopt een gele streep ter aanduiding van een 'neutrale' zone. De twee merken zijn een samenwerking aangegaan met de

retailorganisatie Gebroeders Coster Bv, voor het nieuwe winkelconcept, een 'dual-brand store'. In het najaar openen de eerste winkels, ColourToColour (CTC) geheten, in Amsterdam en Amstelveen.

G-star en Adidas in 'dual-brand store'De honderdvijftig vierkante meter grote winkel in Amstelveen opent als eerst, in september, haar deuren. "Genoeg ruimte," zegt Harro Morrée van Gebroeders Coster BV, een retailorganisatie met onder andere monobrandstores voor Petrol Industries, Dockers en Adidas. In samenwerking met Frank Agterberg, eigenaar van het gelijknamige marketingbureau, besloot het bedrijf om de merken Adidas en G-star samen te brengen in een dual-brand store, zoals Morée het concept noemt. "We werken al zo'n drie jaar samen met Adidas, en onlangs ook met G-star" legt Morée uit. "Het viel ons op dat de merken enthousiast waren over elkaar. We zijn daarom eens met z'n allen in gesprek gegaan."

Het resultaat is een nieuw winkelconcept: ColourToColour (CTC), dat Coster beheert door middel van een franchiseconcept. De modemerken gaan niet met elkaar in zee, enkel met Coster, maar omdat ze allebei een deel van de winkel naar hun smaak in kunnen richten, zullen de drie partijen regelmatig met elkaar overleggen. In het midden van de winkels loopt een gele scheidslijn, een neutrale zone, waar consumenten kunnen passen en afrekenen. Morée: "Maar de collecties worden er ook gecombineerd. Denk aan een paspop met een jeans van G-star en sneakers van Adidas."

Camiel Slaats, commercieel directeur van G-star, vult aan: "Sinds 2010 zijn we als merk al druk met een multibrand concept. Het idee van de Gebroeders Coster, om onze collectie samen met Adidas Originals in de ColourToColour winkels te hangen, past dus erg goed bij onze visie. Zowel G-star als denim brand, en Adidas als sportswear merk, staan voor innovatie en design. De merken versterken elkaar binnen het winkelconcept."

Ook Morée denkt dat de merken elkaar prima aanvullen. Waar Adidas sportiever is en G-star meer gericht op jeans, hebben de merken een gemeenschappelijke hang naar authenticiteit en originaliteit. Beide labels richten zich ook op jonge mensen, van rond de twintig jaar. "De winkels zijn groot, maar er is niet genoeg ruimte voor de volledige collecties. Dus we maken een selectie. We verkopen vooral de bijzondere mode-items en de exclusievere lijnen, voor zowel dames als heren."

Coster is van plan begin volgend jaar verder uit te breiden met het winkelconcept CTC. Concrete plannen liggen er nog niet. "Waarschijnlijk in de grote steden, om de merken daar nog bekender te maken." Een dual-brand store met andere merken, zit er bij het retailbedrijf waarschijnlijk niet aan te komen. Morée: "Dit concept past echt bij Adidas en G-star."

Foto klein: G-star
Foto groot: concept CTC-winkel

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN