• Home
  • V1
  • Leads
  • Gen.likeUs brengt kleur in de mode

Gen.likeUs brengt kleur in de mode

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Grijs de belangrijkste modekleur? Niet voor sport- en lifestylemerk gen.likeus. Het merk is opgericht om meer kleur te brengen in de modewereld. In juni levert het merk zijn eerste collectie uit: sportsokken in negen vrolijke, opvallende

kleurencombinaties. “Wie zegt dat sportsokken altijd wit, grijs of zwart moeten zijn? Of dat vrijetijdssokken altijd degelijk en met minder draagcomfort moeten zijn? Onze generatie laat zich niet door dit soort conventies beperken, gen.likeus maakt van sokken een fashion statement, die volledig aansluit bij de outfit van onze generatie.,” zo klinkt het strijdbaar.

gen.LikeUs B.V. is opgericht door Arzu Visser, een 35 jarige vrouw die het merk bedacht toen ze in Chinaop reis was. De kern van het merk: ‘een alternatief voor saaie witte sportsokken.’ Bij terugkomst in Nederland besloot ze haar baan als corporate account manager bij Fujitsu-Siemens op te zeggen en zich fulltime te storten op de lancering van het nieuwe merk.

De doelstelling van gen.likeus is om een generatie mensen - the generation like us - te voorzien van een nieuw, merk. Hierbij is het gebruik van opvallende felle kleuren, waar dit nu nog niet gebruikelijk is, een centraal thema. Behalve sokken zijn er volgens Visser ook andere kledingstukken die meer kleur verdienen. Het is dan ook de bedoeling dat er spoedig nieuwe kledingstukken en accessoires in het assortiment van gen.likeus worden opgenomen.

Inmiddels is de eerste collectie klaar. De sokken worden ontworpen in Nederland en geproduceerd in China. Het is de bedoeling om het merk in juni te lanceren in de Nederlandse winkels en de webshop, om vervolgens internationaal uit te breiden. De onderneemster vertelde eerder in het blad Sprout dat ze in 2011 wil uitbreiden naar Duitsland, België, Engeland en Frankrijk. In 2012 zou Zuid-Europa moeten volgen.

Gen.likeus