• Home
  • V1
  • Leads
  • Goeiemode.nl opent 1250 vierkante meter grote winkel

Goeiemode.nl opent 1250 vierkante meter grote winkel

4 mrt. 2013

Leads

Na een dagaanbiedingswebsite en online shoppingcommunity start het Nederlandse online platform FashionQlub ook met een fysieke winkel in Leiderdorp. De reden: meegaan in de trend van cross channel ondernemen.

Woordvoerster Annick Verbaas: "Mensen die toevallig onze winkel zien, gaan dan ook weer naar de websites."

In 2010

zag Goeiemode.nl dankzij Lennart Koopmans en Alexander van Nimwegen het levenslicht. Via de webwinkel kunnen consumenten iedere dag terecht voor een nieuwe aanbieding. De formule won de publieksprijs van de Lef Ondernemerswedstijd. Een jaar later realiseerden de mannen een doorstart voor de online, besloten shoppingcommunity 42hrsclub.com. En inmiddels organiseert het bedrijf - nu onder de vlag FashionQlub - modedeals als sample sales voor verschillende partijen zoals de Telegraaf, Veronica Magazine, Viva en Fashionchick.

De komende drie maanden runt het bedrijf bovendien een fysieke winkel van 1250 vierkante meter in Leiderdorp. "We hebben de kans om te proberen of het werkt, offline," zegt woordvoerster Verbaas. "Na die drie maanden beslissen we of we blijven." De winkelvoorraad is gekoppeld aan een beheersysteem, wat het mogelijk maakt om producten zowel offline als via de online platformen aan te bieden.

In het pand kunnen consumenten zes dagen per week terecht om te shoppen. Daarnaast zullen er monsterverkopen plaatsvinden. Merken als Superdry, Kuyichi en Diesel doen mee. In het pand zullen zowel samples en outletkleding als nieuwe collecties hangen. "We willen alles ook in zo veel mogelijk maten," zegt Verbaas. Volgens de woordvoerster heeft een fysieke mega store als voordeel dat de naamsbekendheid wordt vergroot bij consumenten. En de partijen waar FashionQlub mee samenwerkt kunnen zo hun doelgroep ontmoeten bij georganiseerde sample sales.

Nog een voordeel: het gebouw was onlangs gerenoveerd en voorzien van gerecycled meubilair. Verbaas: “Goeiemode is een Leids bedrijf, daarom werd gekozen voor Leiderdorp. En het pand is super mooi, met goede verlichting. We hoefden alleen nog onze voorraad in de winkel te zetten.”

Het is niet de eerste keer dat een online modebedrijf ook buiten het internet gaat opereren. Een voorbeeld is Hypebazaar. Het bedrijf begon in april 2011 een webwinkel en opende een half jaar later twee fysieke filialen in Eindhoven en Nijmegen.