Goldbergh: Ondanks diefstal goede Ispo-beurs
bezig met laden...
Het merk met ski- en après-skikleding stond voor de vierde keer op Ispo. Peet kijkt ondanks de diefstal toch met een tevreden gevoel terug. "Het is een fantastische beurs. Er zijn dit jaar weer meer bezoekers gekomen en wij hebben meer verkocht. Er kwamen klanten langs uit Zwitserland, Oostenrijk, Tokio en Canada."
Nederlands wintersportmerk Goldbergh groeit naar 300 verkooppunten
Het Nederlandse merk groeit hard. In 2010 besloten Sandra Peet, voormalig eigenaresse van de winkel de Skihut in Scheveningen, en modeontwerpster Lieke van den Berg, onder andere van Aphrodisiac Sportswear en C'Sense, om een glamoureus wintersportlabel in het midden-hoogsegment te lanceren. In de zomer van 2011 werd de eerste collectie uitgeleverd aan 82 retailers. Inmiddels heeft het merk driehonderd verkooppunten in achttien landen. Zangeres en musicalster Kim-Lian van der Meij, wordt geregeld gespot in een leren jack van Goldbergh. Ook buitenlandse celebritys hebben items van het merk in de kast liggen. "Er zijn beroemde billen die onze broeken dragen," lacht Peet.
Volgens de onderneemster dankt Goldbergh het succes voor het grootste deel aan de collecties van Lieke van den Berg. "Zij heeft mega goede ideeën. Zoals voor onze nieuwste collectie, met als inspiratiebron de Olympische winterspelen in 1960 in de Verenigde Staten. Goede inkopers willen vooruitstrevend en hip zijn, en komen daardoor bij ons terecht."
En kunnen winkeliers Goldbergh volgend jaar weer bezoeken op Ispo? Peet: "Ja, volgend jaar staan we er weer, maar dan nemen we wel extra grote sloten mee."