Greanz wil flink groeien
bezig met laden...
Greanz streeft ernaar in 2015 49 filialen in Nederland te hebben. België staat op de planning als de expansie in Nederland is volbracht “Het moet zich als een olievlek uitbreiden,” zegt Martin Visser, drijvende kracht achter het concept. Het is de bedoeling dat de winkels een combinatie zijn van eigen winkels, franchisestores en shop-in-shops.
Greanz neemt bewust afstand van de conventionele productiewijze van modeartikelen, met als missie een zo breed mogelijk publiek kennis te laten maken met modieuze fair trade en ecologische producten. Martin: “We werken al bijna dertig jaar in de mode-industrie. We zagen kinderen van acht jaar onder erbarmelijke omstandigheden onze westerse kleding fabriceren. Hoe de werkwijze van fabrieken het drinkwater en milieu vervuilen. We zagen mensen werken voor een hongerloontje en we gruwelden ervan. Hoe lang kun je zoiets aanzien? Geld verdienen is mooi, maar niet over de ruggen van kleine kinderen in arme landen, niet ten koste van het milieu.’’
“We zijn de eerste Europese Ecologische & Fair Trade Jeansstore in het middensegment,’’ aldus Martin. Hij is ervan op de hoogte dat steeds meer merken letten op de manier waarop kleding is gemaakt. “Helaas is de meeste kleding van deze merken lang niet voor iedereen betaalbaar. Duur, zeg maar. Toegegeven: duurzaam en maatschappelijk verantwoord produceren kost meer geld. Maar door het anders, slimmer aan te pakken, weet Greanz de prijzen schappelijk te houden.” De consumentenprijzen van jeanslabel Greanz variëren van 59,95 tot 79,95 euro.