Groei verwacht in Outdoorkleding

De belangstelling voor de natuur is toegenomen en daar vaart de outdoorbranche wel bij. Er zijn echter ook gevaren voor de markt, zo menen onderzoekers van de Duitse toekomstgeoriënteerde denktank Zukunftinstitut. "De outdoor markt is booming", zegt

Eike Wenzel namens het Zukunftinstitut. Nu milieubewustzijn en klimaatverandering bij consumenten hoog op de agenda staan, groeit volgens hem ook het verlangen van mensen om de natuur te ervaren ‘nu het nog kan’. Groei verwacht in Outdoorkleding

Dat verlangen leidt tot een toename van het aantal mensen dat buitensporten beoefent. “De beste tijd voor outdoorspecialisten komt nog,” beweert Wenzel. Hij voorspelt dat de industrie zich binnen vijf jaar zal ontwikkelen tot een massamarkt, met bijbehorende consumenten, en zich op het gebied van kleding meer zal vermengen met de modebranche.

Dat kan een fikse omzetstijging betekenen voor fabrikanten van sportkleding, maar -zo waarschuwt Wenzel- er loert ook gevaar. Op het gebied van kleding betekent het bijvoorbeeld ook dat producenten van outdoor-sportkleding het gevaar lopen te worden opgeslokt door grote merken of retailconcepten, dat er nieuwe merkjes bij zullen komen om een graantje mee te pikken van het succes. Tegelijkertijd bestaat het gevaar dat de merknaam wordt aangetast door spullen op te veel of de verkeerde plaatsen aan te bieden.

Van 16 - 19 juli is in Messe Friedrichshafen de zestiende editie van vakbeurs Outdoor. Meer informatie: Outdoor-show.com.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN