H&M gaat 56,9 miljoen euro aan goede doelen schenken
bezig met laden...
De familie
"Het is onze verantwoordelijkheid om de gemeenschappen waarin H&M actief is, positief te beïnvloeden. Nu vragen wij onze werknemers en klanten welke doelen de H&M Conscious Foundation volgens hen moet steunen. We willen weten welke problemen een grote groep mensen over de hele wereld bezighoudt", zegt CEO Karl-Johan Persson.
Werknemers en consumenten mogen stemmen op goede doelen die H&M gaat steunen
De modeketen riep de hulp in van zeven deskundigen, om te ontdekken welke problemen wel een donatie kunnen gebruiken. H&M vroeg niet de minste experts om advies. Zo vertelden onder andere aartsbisschop en winnaar van de Nobelprijs voor de Vrede Desmond Tutu en Jeffrey David Sachs, professor, directeur van het Earth Institute van de Columbia Universiteit en Speciale Adviseur voor de secretaris-generaal van de Verenigde Naties voor de Millenniumdoelen, welke problemen aandacht verdienen."Dankzij de inzet van H&M en hun wereldwijde bereik ben ik ervan overtuigd dat deze inspanningen tot veel belangrijke initiatieven zullen leiden. Wij kunnen echt de generatie zijn die een einde maakt aan armoede en de ecosystemen en biodiversiteit van de aarde beschermt", zegt Sachs.
Als werknemers en klanten van H&M hebben vastgesteld wat de top drie is, gaat de stichting samenwerken met drie internationaal bekende organisaties om deze problemen aan te pakken. Daarnaast zal de stichting in landen waar H&M actief is, plaatselijke programma's opzetten. Iedereen kan tussen 22 en 29 oktober 2013 een stem uitbrengen op Makeadifference.hm.com. Volgens professor Sachs het slim dat H&M aan werknemers en klanten gaat vragen welke doelen geld verdienen. "H&M luistert naar wat er onder het wereldwijde publiek leeft.”