• Home
  • V1
  • Leads
  • Hadac sluit aan bij Deco; Les Bleus stopt toch niet

Hadac sluit aan bij Deco; Les Bleus stopt toch niet

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Al jaren h

adden retailserviceorganisaties Deco brand & retailmanagement en Hadac een prima verstandhouding. En nu hebben de leden van Hadac zich als groep aangesloten bij Deco. Deco wordt daarmee een club voor specialisten in mannenmode,

jeans en nu ook damesmode. Private label Les Bleus, dat na deze zomer zou stoppen, lijkt hiermee gered.

In

december vorig jaar kondigde retailserviceorganisatie Hadac aan te stoppen met private label Les Bleus. Hoewel het afgelopen jaar was ingezet op groei van het eigen merk door uitbreiding van het aantal leden en verkooppunten, kwam dit door de huidige marktontwikkeling onder druk te staan. Het resultaat bleef achter. De zomercollectie zou nog uitgeleverd worden, maar daarna zou het einde voor Les Bleus in zicht zijn.

Maar met de aansluiting van de Hadac-leden bij retailserviceorganisatie Deco, neemt Deco ook Les Bleus over. “Wel in een andere vorm, maar we hebben nog geen concrete plannen,” zegt Dave van Benthem, directeur van Deco. “We zullen de nieuwe leden net zo ondersteunen als onze andere leden, op het gebied van administratie, automatisering, inkoop, benchmarking en marketing.”

Op de Algemene leden vergadering van Hadac hebben de leden ingestemd met het voorstel om zich als groep bij Deco aan te sluiten. Per 1 april aanstaande is het zo ver. De leden van Hadac zullen de groep ‘Traders in ladies Fashion’ (TIF) vormen. Deco heeft verder de groepen ‘Authentic Basic Stores’ (ABS) en ‘Leaders in Style’ (LIS). Van Benthem denkt dat Deco haar positie de komende jaren verder kan versterken en de dienstverlening kan optimaliseren.

Hoewel Hadac actief is in het midden-en hoogsegment van damesmode als retailserviceorganisatie, en Deco brand & retailmanagement in het midden- en hoogsegment mannenmode en jeans, vertonen de organisaties sterke gelijkenissen, zo laten de partijen weten in een persbericht. Beide organisaties ondersteunen hun leden met centrale faciliteiten op het gebied van administratie, automatisering, inkoop, benchmarking en marketing. In 2010 gingen de retailserviceorganisaties Deco en Hadac al een samenwerking aan. Vanaf november dat jaar verzorgde Deco alle betalingen
voor de leden van Hadac.

Deco voert de collecties Cumlaude, Brixon en een exclusief huismerk dat onder het label 'Fatto in Italia' de naam van de individuele ondernemer draagt. Deco telt per 1 april honderddertig aangesloten winkels.

Foto’s: Les Bleus

Deco
Deco brand & retailmanagement
HADAC
Les Bleus