Hadac sluit aan bij Deco; Les Bleus stopt toch niet
bezig met laden...
Al jaren h
In
Maar met de aansluiting van de Hadac-leden bij retailserviceorganisatie Deco, neemt Deco ook Les Bleus over. “Wel in een andere vorm, maar we hebben nog geen concrete plannen,” zegt Dave van Benthem, directeur van Deco. “We zullen de nieuwe leden net zo ondersteunen als onze andere leden, op het gebied van administratie, automatisering, inkoop, benchmarking en marketing.”
Op de Algemene leden vergadering van Hadac hebben de leden ingestemd met het voorstel om zich als groep bij Deco aan te sluiten. Per 1 april aanstaande is het zo ver. De leden van Hadac zullen de groep ‘Traders in ladies Fashion’ (TIF) vormen. Deco heeft verder de groepen ‘Authentic Basic Stores’ (ABS) en ‘Leaders in Style’ (LIS). Van Benthem denkt dat Deco haar positie de komende jaren verder kan versterken en de dienstverlening kan optimaliseren.
Hoewel Hadac actief is in het midden-en hoogsegment van damesmode als retailserviceorganisatie, en Deco brand & retailmanagement in het midden- en hoogsegment mannenmode en jeans, vertonen de organisaties sterke gelijkenissen, zo laten de partijen weten in een persbericht. Beide organisaties ondersteunen hun leden met centrale faciliteiten op het gebied van administratie, automatisering, inkoop, benchmarking en marketing. In 2010 gingen de retailserviceorganisaties Deco en Hadac al een samenwerking aan. Vanaf november dat jaar verzorgde Deco alle betalingen
voor de leden van Hadac.
Deco voert de collecties Cumlaude, Brixon en een exclusief huismerk dat onder het label 'Fatto in Italia' de naam van de individuele ondernemer draagt. Deco telt per 1 april honderddertig aangesloten winkels.
Foto’s: Les Bleus