Hans Ubbink wil internationaal uitbreiden
bezig met laden...
De
Voor de jongere Hans Ubbink doelgroep gaat het merk een nieuwe deelcollectie op de markt brengen met toegankelijkere prijzen. De collectie zal zich concentreren rond casual broeken, T-shirts, knitwear en de voor Hans Ubbink kenmerkende jasjes en shirts.
Meer mannenmode en eigen winkels, minder vrouwenmode
Naast uitbreiding van de collecties wil Ubbink ook eigen winkels gaan openen. De ontwerper heeft al een goedlopende website en ruim honderd verkooppunten in Nederland, maar wil ook eigen vestigingen gaan openen om klanten de juiste mix van service, beleving en contact te kunnen bieden. Wanneer en waar de eerste winkel wordt geopend, is nog niet bekend.Als onderdeel van de nieuwe strategie en om ruimte te maken voor deze nieuwe initiatieven zal de vrouwencollectie vanaf volgend jaar winter enkel nog verkrijgbaar zijn via de Hans Ubbink webshop en de nog te openen eigen winkels.
Naast uitbreiding van de collectie en eigen winkels ontwikkelt de ontwerper ook een eigen geur. Het eerste Hans Ubbink parfum wordt begin volgend jaar gelanceerd.
Hans Ubbink (1961) startte in 2000 een herenmodelabel onder eigen naam. In 2001 kwam daar een collectie bij voor dames en in 2005 de denimlijn Blue. Het bedrijf zet dit jaar naar schatting 4,5 miljoen euro om.