• Home
  • V1
  • Leads
  • HappyRainyDays: vrolijk de regen in

HappyRainyDays: vrolijk de regen in

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Verrassend: in een regenachtig land als het onze, waar dagelijks miljoenen mensen zich verplaatsen op de fiets, is nog steeds ruimte op de markt voor functionele regenattributen. Krap drie jaar geleden kwamen drie studenten uit Delft met een revolutionaire stormparaplu. Nu is daar een merk dat

praktische (lees waterdichte) en tevens leuke regenkleding brengt: HappyRainyDays. Zes maanden geleden ging de online verkoop van start. In juni staat het merk op de Kleine Fabriek en start de verkoop aan winkeliers.

Het verhaal van HappyRainyDays is er zo een dat begint met de zoektocht naar een product dat niet bestaat. “Dagelijks fiets ik met mijn drie kinderen naar school, vaak in de regen,” vertelt oprichtster Astrid de Groot, die ook nog een communicatie-adviespraktijk heeft. Standaard regenkleding vond zij maar somber en saai en daarom besloot zij zelf een merk te beginnen.

Wie de site HappyRainyDays.nl bezoekt krijgt bijna zin in een fikse regenbui. Voor dames zijn er poncho's, jacks en trenchcoats met frisse prints, leuke hoedjes en praktische regenbroeken. Het aanbod voor kinderen is al even uitgebreid en draagbaar. Prijzen variëren van 49,95 voor een cape tot 89,95 voor een trenchcoat. “Redelijke prijzen voor producten van zeer goede kwaliteit,” want dat was van groot belang voor de onderneemster, de kwaliteit moest optimaal zijn. De regenkleding is dan ook ademend én volledig waterdicht. Op de website is een hele pagina met productinformatie te vinden; van de productie in China (met Child labour free keurmerk) tot de speciaal waterdicht getapete naden.

De start van het merk heeft De Groot zelf gefinancierd. Het meest lastig was het vinden van de stoffen: “Goede, waterafstotende stoffen met leuke prints waren nergens te krijgen.” Die heeft zij daarom zelf ontwikkeld in samenwerking met een producent in Taiwan. In oktober 2008 ging zij met de eerste collectie van start. Begin april is die uitgebreid met een aantal nieuwe prints en kleuren. “Het is de bedoeling dat er ieder half jaar nieuwe prints bijkomen,” zegt De Groot.

Tegenvallers kan zij niet noemen. Wat meevalt is het enthousiasme waarmee HappyRainyDays wordt ontvangen door pers en publiek: “Het bewijst hoeveel behoefte hieraan was. Dat maakt me zo trots!”


HappyRainyDays