• Home
  • V1
  • Leads
  • Herpositionering OneTouch

Herpositionering OneTouch

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

OneTouch - dat deel uitmaakt van de Duitse CBR-groep - positioneert zich vanaf de augustus opnieuw in het segment 'Modern Woman'. In Düsseldorf stelde het bedrijf in het kader van de CPD zijn nieuwe merkimago voor, dat in de komende tijd

wil gaan overtuigen met een duidelijke, modieuze uitdrukkingskracht, kwaliteit en pasvorm.

OneTouch heeft in het kader van de herpositionering sinds begin dit jaar alle processen aangepast om een betere kwaliteit te kunnen garanderen. Naast een volledig nieuw merkoptreden heeft met name de verhoging van de productkwaliteit prioriteit. Roland Schneckenburger is opnieuw verantwoordelijk voor het design van de collectie en hij moet OneTouch een onafhankelijk maar toch commercieel karakter geven. Dit moet zowel vrouwelijk als trendy zijn en bovendien een vleugje glamour krijgen. Specials, zoals het 'Best Shape'-programma, moeten de competenties van het merk accentueren en in de toekomst verder worden uitgebouwd. Bovendien biedt OneTouch een NOS-programma voor de momenteel 470 verkooppunten in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, België, Nederland, Luxemburg, Slovenië en Kroatië.

Bij de herlancering van het merk staat een aantrekkelijke enscenering in de detailhandel voorop. In samenwerking met de Creative Director Thomas Elsner Studio en de Duitse modefotograaf Markus Jans ontstond een hoogwaardig merkimago, dat emotionaliteit moet overbrengen en de mode aantrekkelijk en vrouwelijk moet presenteren. Het nieuwe shop-in-shop-concept in de kleuren wit en lichtgrijs houdt zich onopvallend op de achtergrond en laat de collecties naar voren komen.

"Met ons nieuwe optreden willen we een win-winsituatie scheppen voor al onze detailhandelspartners. Daar hoort een spannend merk bij, en collecties die recht doen aan de hoge eisen van de verkoop," zei woordvoerder Hans-Peter Hiemer. Het merk wil in de toekomst een van de top-labels in het groeiende modern-womansegment worden en gebruikt net als de andere merken - Street One en Cecil - een systeem dat klanten en detailhandelspartners een steeds wisselende collectie aanbiedt.

In het kader van de herlancering werd ook de 'Touched by glamour - styling-legends for OneTouch'-collectie gepresenteerd, die is ontstaan in samenwerking met Hollywood-stylisten Kim Bowen, Billy B en Johnny Lavoy. De capsulecollectie bestaat uit veertig modellen en zal vanaf maart 2012 voor een beperkte tijd bij circa 500 verkoopunten in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, België en Nederland en ook online verkrijgbaar zijn. Deze collectie moet met name de bekendheid van OneTouch verhogen.

Düsseldorf, Marie Mertens

CBR Group
Cecil
Onetouch
Street One