• Home
  • V1
  • Leads
  • Het Duitse Olsen verjongt collectie met nieuwe ontwerper

Het Duitse Olsen verjongt collectie met nieuwe ontwerper

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Het Duitse modemerk Olsen wil een jonger gevoel uitdragen. De CEO en een hand vol medewerkers van het hoofdkantoor in Hamburg zijn naar de showroom van agentschap Jos Bles in Amsterdam getogen voor een uitgebreide

lunch en concert van Edsilia Rombley. In een video wordt de nieuwe collectie voor winter 2013-2014, met de toepasselijke naam ‘Collection Zero’, getoond aan inkopers en pers. De boodschap van de campagne: trek je niet te veel aan van kritiek en geloof in jezelf.

Modischer

en jonger, dat moet de nieuwe collectie van het uit Hamburg afkomstige modemerk Olsen zijn. “We willen geen jongere doelgroep dan nu, maar we zien dat onze klanten zich tegenwoordig jeugdiger kleden. Daar moeten we in mee gaan,” licht public relations manager Yasmin Otchwemah toe. “Onze klanten weten wat mode is. Ze willen zich kleden naar hun leeftijd, maar willen ook nieuwe kleuren en silhouetten proberen. Vandaag de dag willen vijftig-plussers ook modische kleding dragen,” vult CEO Urs-Stefan Kinting aan.

Volgens Jos Bles, agent voor Olsen in Nederland, wil Kinting – anderhalf jaar geleden nog één van de topmannen van Comma – een nieuwe wind laten waaien door het meer dan honderd jaar oude merk. Bles, enthousiast: “En wij kunnen niet wachten.”

De totale wintercollectie voor volgend jaar – vanaf januari in te kopen voor winkeliers – bestaat uit 29 looks. Om het assortiment te vernieuwen werd afgelopen zomer de Italiaanse Lorenzo Cassis aangetrokken als hoofdontwerper. “We hebben meer gekeken naar de internationale modeshows,” zegt Cassis. “En we hebben ons specialisme van breiwerk naar een hoger niveau getild.”

“En worden de prijzen ook hoger?” vraagt een bezorgde winkelier tijdens de drie-gangen lunch bij Jos Bles. Otchwemah verzekert dat de retailprijzen gelijk blijven. Jacqueline de Geest, eigenaresse van Van Blokland Mode in Velp , is positief over de nieuwe koers. “Hier hangt nog maar een klein deel van de collectie, maar ik heb er vertrouwen in dat de rest ook mooi wordt,” zegt ze. Volgens De Geest is de collectie wel totaal anders dan voorheen. “Het is niet goed om meteen álles te veranderen, dan verlies je de vaste klant, die speciaal voor Olsen in de winkel komt.”

Jos Bles
Olsen