• Home
  • V1
  • Leads
  • Het nieuwe Beachlife gaat internationaal

Het nieuwe Beachlife gaat internationaal

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Met het aantrekken van nieuw Algemeen Directeur Rien Dekkers slaat het merk Beach Life vanaf zomercollectie 2011 een nieuwe richting in. Het merk bestaat al meer dan 35 jaar onder de holding Beach House. Komend weekend beleeft het merk de

lancering van zijn nieuwe gezicht. FashionUnited sprak met Rien Dekkers over de nieuwe koers van het merk.

FashionUnited: U werkt al 20 jaar binnen de wereld van sportkleding; wat is uw kracht?
Rien Dekkers:
“Door mijn werk heb ik inzicht gekregen in de commerciële kracht van merken en ik weet hoe je een duidelijk concept neerzet. Daarnaast heb ik een groot internationaal netwerk opgebouwd.”

FU: Waarom heeft u gekozen voor Beach House?

RD: "Het is een enorme uitdaging. Beachlife was in de jaren negentig het meest toonaangevende badmodemerk in Nederland. Die positie is het verloren. Enerzijds doordat de concurrentie is toegenomen; er zijn veel nieuwe merken bijgekomen. Anderzijds omdat het merk niet genoeg heeft vernieuwd. Toch heeft Beachlife nog steeds een sterke merkbeleving bij consumenten."

FU: Wat zijn uw plannen met het bedrijf?
RD: “Ik wil het merk graag terugbrengen naar de plek waar het eigenlijk hoort: een toonaangevend badmodemerk voor Nederland en de rest van Europa. Daarom hebben we voor de verkoop van de collectie van zomer 2011 het verkoopteam veranderd; in Nederland wordt de verkoop gedaan door drie mensen. Voor België hebben we een agent. Voorheen werd het merk alleen verkocht in Nederland en België, maar we hebben nu ook agenten aangetrokken voor de markten Duitsland, Polen, Canada en Frankrijk. Voor de Duitse markt zelfs vijf.”

FU: Hoe ziet de nieuwe richting voor Beach Life eruit?
RD: “Het merk gaat zich weer echt richten op vrouwen tussen de 18 en 35. Het maatbereik is daarom ingeperkt tot de maten 36 tot en met 42 en van cup A tot en met F. Verder is de prijs iets naar beneden bijgesteld, zodat de consumentenprijs nu komt te liggen tussen de 59 en 69 euro. Het belangrijkste is de collectie zelf, die weer heel duidelijk één beeld laat zien. Kort samengevat hebben we zes printgroepen in twee à drie kleuren. Elke groep bestaat uit acht tops, zes bottoms en drie badpakken en alles is onderling uitwisselbaar. Deze collectie vullen we aan met een textielpakket bestaande uit verschillende tunieken en jurkjes en tot slot hebben we accessoires; tassen, schoenen en armbanden. Zo hopen we consumenten te kunnen bedienen op elk vlak van hun strandleven.”
beach house
Beachlife