Het Parijse modeseizoen gaat weer van start
Door FashionUnited
bezig met laden...
“Voor de beurs van juli 2011, gaan we onze website meer interactief maken en we zijn van plan een Facebook-pagina te ontwikkelen en een Twitter-profiel. Internet is een communicatiekanaal waar je niet meer omheen kunt en dat in steeds meer landen in Noord-Europa ingezet wordt. We willen graag dat het aanbod van de beurs algemeen toegankelijk wordt, door de codes van het grote publiek aan de beroepssector aan te passen. Dat gebeurt op natuurlijke wijze door een gemeenschappelijke benadering”, verklaart Séverine Marchesi, algemeen commissaris van de beurs Mode City.
Prêt-à-Porter Paris, één van de bolwerken van Porte de Versailles dat bijna 1400 merken omvat, gaat onverminderd door met het uitbreiden van de wisselwerking tussen beurs en website.“We houden onze beurs het hele jaar door levend door middel van mode-events zoals de Paris Fashion Days afgelopen juli en door samenwerking met blogsters of tijdschriften,” verduidelijkt Muriel Piaser, beursdirectrice. PAPP is heel snel tot de blogsferen toegetreden door de oprichting van http://www.trafficdemode.com/. Via een virtuele showroom op pretparis.com kunnen bezoekers in een oogopslag na de beurs de nieuwe merken vinden.
Erika Lauret, bedrijfsleider bij The French Factory, een klein merk sieraden en accessoires, trouw aan de PAPP beurs, bevestigt dat er “zonder internet geen French Factory meer is! Internet was destijds het startpunt. We hebben een fysieke boetiek, maar de e-commerce blijft het belangrijkste distributiekanaal van The French Factory: de online verkoop van onze e-shop en de gerealiseerde verkoop op Winaretta.com, vertegenwoordigen ongeveer 50% van onze omzet”.
Op de eerste dag van het startschot van deze eerste sessie modebijeenkomsten in het Parijse Porte de Versailles, kondigde de website Boursedutextile.com de lancering van zijn online kledingbeurs aan en een uitwisselingsforum bestemd voor vakmensen in de textielindustrie. Dit ‘B2B’- platform waarvan de lancering gepland is op 10 oktober aanstaande, biedt onder andere leveranciers en detailhandelaren de mogelijkheid de koopwaren uit te wisselen via het grootste beroepsnetwerk dat ooit tot stand is gebracht in de kledingbranche. 42.000 winkeliers hebben zich vooraf ingeschreven.
Er is hier geen sprake van onder andermans duiven te schieten, want de virtuele beurs die wordt aangeboden door de Bourse du Textile wil de hele beroepsgroep bijeen te brengen. In dit internettijdperk doet de online beurs zich gelden als de natuurlijke en onmisbare aanvulling van de grote, traditionele beurzen”, bepleit de Bourse du Textile op zijn website. Wordt vervolgd…
Van onze correspondent in Parijs
bourse du textile
PAPP
Porte de Versailles
Pret a porter
PRET-A-PORTER PARIS
salons professionnels
Who's Next