Hiltl verlegt grenzen
bezig met laden...
Hij
Ook is de collectie gemoderniseerd. Hiltl introduceerde vorig jaar de Britline en Sartoriale lijnen. de Britline is geïnspireerd op klassieke ‘Britse’ ruit patronen waarbij de Sartoriale lijn inzet op veel handwerk en premium materialen. “Ons stampubliek verandert en de tradities veranderen,” zegt Hartmann. Deze aanpassing heeft Hiltl goed gedaan. De omzet steeg vorig jaar 36 procent ten opzichte van het jaar daarvoor. Daarbij zijn deze nieuwe lijnen van Hiltl in Azië zelfs makkelijker te plaatsen dan in Nederland of Duitsland. “Hier hebben de inkopers een traditioneel gevormd verwachtingspatroon en dan is het wat moeilijker de modelijn te veranderen.” Bij Hiltl is men bijzonder blij met het succes in Azie. Of deze veranderingen nu ook een significant jonger publiek aanspreken is nog niet te zeggen, “dat weten we pas na een paar seizoenen met daarbij relevant marktonderzoek”, aldus Timm.