• Home
  • V1
  • Leads
  • Hiltl verlegt grenzen

Hiltl verlegt grenzen

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Hiltl, het nogal traditionele Duitse herenmodemerk, heeft zojuist zijn eerste stappen gezet richting Azië. In China (Hanzhou) en Vietnam (Hanoi, Saigon) zijn de afgelopen weken monobrand Hiltl stores geopend. Dit met groot succes,

volgens Timm Hartmann, verantwoordelijk voor de communicatie bij Hiltl: “De China store is nu circa tien dagen geopend en de aanloop was overweldigend voor ons. Na deze tien dagen moest de shop alweer orders plaatsen voor nalevering. De shops in Vietnam zijn totaal nieuw en ook daar merken we ook dat er markt is voor Hiltl” aldus Hartmann.

Hij

motiveert de oversteek als volgt: “Als je, zoals wij, in Duitsland produceert en een goed en solide kwaliteitsproduct maakt waarbij stof, knopen, knoopsgaten, naden en alle andere details aan de hoogste eisen voldoen. En je merkt op dat de markt ieder jaar een lagere prijs verlangt, dan moet je veranderen. We moesten nieuwe wegen gaan en nieuwe markten aanboren.”

Ook is de collectie gemoderniseerd. Hiltl introduceerde vorig jaar de Britline en Sartoriale lijnen. de Britline is geïnspireerd op klassieke ‘Britse’ ruit patronen waarbij de Sartoriale lijn inzet op veel handwerk en premium materialen. “Ons stampubliek verandert en de tradities veranderen,” zegt Hartmann. Deze aanpassing heeft Hiltl goed gedaan. De omzet steeg vorig jaar 36 procent ten opzichte van het jaar daarvoor. Daarbij zijn deze nieuwe lijnen van Hiltl in Azië zelfs makkelijker te plaatsen dan in Nederland of Duitsland. “Hier hebben de inkopers een traditioneel gevormd verwachtingspatroon en dan is het wat moeilijker de modelijn te veranderen.” Bij Hiltl is men bijzonder blij met het succes in Azie. Of deze veranderingen nu ook een significant jonger publiek aanspreken is nog niet te zeggen, “dat weten we pas na een paar seizoenen met daarbij relevant marktonderzoek”, aldus Timm.

Hiltl