Hope opent eerste Europese winkel in Amsterdam
bezig met laden...
“De Nederlandse markt is altijd belangrijk voor ons geweest. Een eigen brand store was al langer ons doel, dit geeft de mogelijkheid om ons volledige assortiment te presenteren in de echte ‘Hope-stijl’”, vertelt Chief Executive Officer Åsa Sånemyr. “Nederland is een grote potentiële markt. De Nederlandse klant bindt zich gemakkelijk aan internationale merken, en dan vooral aan de Scandinavische. Daarnaast staat Hope voor mode, hoge kwaliteit en een goede pasvorm, en deze punten worden door het Nederlandse publiek erg goed ontvangen.”
Hope focust op uitbreiding van Nederlandse en Europese markt
In de toekomst wil Hope zich nog verder ontwikkelen op de Nederlandse markt met nieuwe brand stores en multi brand retailers. Ook internationaal is veel vraag naar de Scandinavische mode. Sånemyr: “We zijn op dit moment actief in 22 landen, maar onze focus ligt op Europa. Er is nog steeds potentie in Scandinavische landen, maar we willen vooral de nieuwe markten verder ontwikkelen met een mix van brandstores en multi brand retailers.”
In de nieuwe brandstore aan de Hartenstraat presenteert het merk een vernieuwend winkelconcept, dat de identiteit van Hope moet onderstrepen. Sånemyr: “We wilden op een duidelijke en verhelderende manier ons winkelconcept presenteren. Zo is het voor de consument ook makkelijk om de gehele collectie te kunnen zien.” Het nieuwe concept, luisterend naar de naam ‘Swedish Modern’, is geïnspireerd op de Zweedse interieurontwerper Axel Einar Hjorth en de eenvoud van meubels in Shakerstijl. Mede-oprichter en ontwerper Ann Ringstrand: “We houden van het idee dat niets vastzit en alle meubels zijn dus wendbaar.” Bij het ontwerp van de winkel is samengewerkt met kunstenares Petra Blaisse en haar team van Inside Outside. Zij ontwierpen achttien ‘Minerit’ platen in diverse vormen ter decoratie.
Het Zweedse merk is overigens al een aantal jaar verkrijgbaar bij verschillende multi brand retailers in Nederland. “Hope is een merk dat je zeker weten verkocht krijgt”, zegt Chantal Peeters, eigenaresse van Stijl Wyck in Maastricht. Sinds de opening van de winkel twee jaar geleden heeft ze het Zweedse merk ingekocht. “De pasvorm en de kwaliteit zijn geweldig. Als klanten dit merk een keer gekocht hebben, blijven ze er voor terug komen.” Vooral de broeken zijn erg populair. “We zien fashionista’s en modebloggers in de winkel, maar ook oudere dames komen gemakkelijk weg met een mooie broek. Alle ontwerpen zijn heel erg van nu; je kan het heel fashionable dragen, maar ook heel basic.” Anke Nabuurs, de shopmanager van het Arnhemse Humanoid, verkoopt het merk al sinds 2007. “Hope is al jaren populair bij een breed publiek en mensen komen terug voor dit merk. Het is hip en tijdloos tegelijk.” Ze roemt goede prijs-kwaliteitverhouding. “De stoffen zijn goed, de pasvorm is mooi, door de goede kwaliteit kan je er lang mee doen. Dit merk doet het al jaren goed bij ons.”