Hugo Boss heeft nieuwe groeistrategie
bezig met laden...
Volgens CEO Claus-Dietrich Lahrs zit het merk al op de goede weg. "De winst en omzet van de afgelopen jaren onderstrepen het succes van onze strategie in de afgelopen jaren," zegt hij in een verklaring.
Hugo Boss wil meer eigen winkels openen
Hugo Boss ziet veel kansen in de damesmode. Sinds Jason Wu aan het hoofd staat van de damescollectie heeft hij volgens Hugo Boss 'indrukwekkende shows' gegeven tijdens New York Fashion Week. En de omzet is daardoor 'aanzienlijk gestegen'. Omdat Wu nog meer plannen heeft voor de dameskleding, -schoenen en -accessoires, denkt het merk dat het segment volgend jaar zal groeien met dubbele cijfers. In 2020 zal damesmode verantwoordelijk zijn voor zo'n 15 procent van de totale omzet.
Onlangs werd bekend dat de omzet van de Hugo Boss Group in het derde kwartaal van 2014 is gestegen met 9 procent tot 716,5 miljoen euro. Vorig jaar was dat nog 658 miljoen euro. De nettowinst steeg in het derde kwartaal met twee procent tot 115 miljoen euro, tegen gemiddelde wisselkoersen. Ondanks de verwachting dat de omzet langzamer zal groeien, blijft het bedrijf vol vertrouwen naar de jaarcijfers kijken. “We zijn nog steeds overtuigd van de mogelijkheid om stevige jaaromzet en winstgroei te realiseren en daarmee overtreffen de sector luxe goederen als geheel," laat CEO Lahrs weten.