• Home
  • V1
  • Leads
  • Hunkemöller start nieuwe lingerieketen

Hunkemöller start nieuwe lingerieketen

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Als een boudoir, zo ziet de nieuwe winkel van Hunkemöller bv er volgens modejournaliste Fiona Hering uit. Hering opende samen met Bianca du Mortier, kostuumconservator van het Rijksmuseum, deze week de eerste winkel van de nieuwe keten: Bodique by J. Hunkemöller. Het was geen

verkeerde keus deze dames te vragen iets over lingerie te vertellen; het maakte de opening leerzaam en geestig.

Hering vertelde openhartig over haar ondergoedhabits en Du Mortier bracht de genodigden de geschiedenis van de beha bij. Een anekdote van Hering: ooit kocht zij in een vlaag van liefdesverdriet bij Agent Provocateur in Londen een klein broekje. Met die aanschaf hoopte zij beterschap en dat de heer in kwestie automatisch uit haar leven zou verdwijnen. Dat het broekje 180 pond kostte vond zij volkomen logisch. Dat ze zich niet beter voelde en dat ook de man niet verdween, behoeft geen uitleg. Overigens draagt zij het broekje nog steeds, met veel plezier.

Du Mortier kreeg voor de gelegenheid toestemming een graai in de dozen op de oude, stoffige zolder van Hunkemöller te doen. En niet zonder resultaat; er kwam zelfs een korset uit de negentiende eeuw tevoorschijn. Leuk. Ook kwamen we te weten wie J. Hunkemöller eigenlijk was; Josephine, de dame die honderdtwintig jaar geleden begon met het maken van korsetten onder de naam van haar Duitse echtgenoot. En nog wel vlakbij de plek waar de eerste Bodiquewinkel maandag open ging.

Zoals gezegd: de winkel is de eerste van een nieuwe keten van moederbedrijf Hunkemöller, ziet er chique en warm uit en heeft daardoor een heel andere look dan haar oudere zus, de Hunkemöllerwinkel. Hier koop je geen beha van een paar tientjes. Met exclusieve private labels als Eva Rachline Paris, Karen Millen lingerie en Made by Niki (genummerde, handgemaakte oplage!) van getalenteerde, jonge ontwerpers bevindt de collectie zich in het midden- tot hoogsegment. En dat is precies wat Hunkemöller wilde. "Uit onderzoek bleek dat er grote behoefte was aan een winkel als Bodique," vertelt Famke Kamphorst. "We wilden groeien. Maar voor wat betreft de Hunkemöllerwinkels was de rek er wel zo'n beetje uit. In het hoogsegment zit nog wel groei. En wat bijzonder is: er zijn wel speciaalzaken in dit segment, maar nog geen enkele retailer."

Een beetje verwarrend is dat de winkels van Hunkemöller in Frankrijk en Spanje ook Bodique heten, maar dus een Hunkemöller zijn. Daarover maakt Kamphorst zich voorlopig geen zorgen. "De expansie van deze nieuwe keten zal zich toch voornamelijk richten op 'Hunkemöllerlanden' Nederland en Duitsland." Bodique is te vinden aan de Nieuwendijk nummer 120 in Amsterdam.

Beeld: Karen Millen

Bodique
Hunkemoller