De Britse modeontwerper Hussein Chalayan heeft zijn bedrijf weer geheel in eigen handen. Twee jaar geleden verkocht hij een meederheidsbelang aan het Duitse sportmerk Puma. Nu heeft hij dat teruggekocht. Financiële details van detransactie zijn niet bekendgemaakt. Hussein Chalayan blijft aan als creatief directeur bij Puma waar hij verantwoordelijk is voor de Puma Sport Fashion collecties waaronder ook schoenen, kleding en accessoires vallen.
Puma, dat deel uitmaakt van de Franse PPR Groep, kocht zich in februari 2008 in het bedrijf van Chalayan in, en stelde hem tegelijkertijd aan als creatief directeur. De samenwerking was opmerkelijk. Chalayan is naast modeontwerper ook (video)kunstenaar en staat bekend om zijn conceptuele en experimentele werk. Zo begroef hij zijn eindexamencollectie een tijdje onder de grond. In 1999 en 2000 werd hij uitgeroepen tot 'Designer of the year' bij de British Fashion Awards. Sinds 2001 presenteert hij zijn modecollecties in Parijs. Wereldberoemd werd hij met de collectie 'Afterwords' (AW 2000-2001) waarin stoelbekledingen zich transformeerden tot jurken, stoelen tot koffers en de salontafel tot rok. In 2005 wijdde het Groninger Museum een overzichtstentoonstelling aan zijn werk. Zijn laatse prêt-à-porter collectie, voor zomer 2010, is goed ontvangen en werd getypeerd als 'volwassen' en 'minimalistisch'. Het werd ook beschouwd als een '180-graden draai vergeleken met zijn eerdere meer avant-gardistische werk'.
PPR liet eind november al weten een deel van het portfolio te willen verkopen. Focus van het bedrijf ligt op Puma en Gucci. Tevens werd een nieuw retailconcept voor het sportmerk gepresenteerd. Puma rapporteerde half november een winstafname van 24 procent en een omzetdaling van 5,5 procent over het derde kwartaal van 2009.