Iets minder verlies voor Charles Vögele
bezig met laden...
In
"Het business klimaat blijft uitdagend. De modemarkt vertoonde geen herstel en in alle regio's waar Charles Vögele verkoopt, kromp de economie," blikt CEO Markus Voegeli terug op het afgelopen jaar. De zwakke euro had een negatief effect op de cijfers.
Kostenbeheersing was volgens de topman één van de belangrijkste thema's voor het merk. Waar onder andere op werd bezuinigd het afgelopen jaar: het volume. In de tweede helft van het jaar liet Vögele per collectie minder kledingstukken produceren. Ook werd er minder geïnvesteerd in de modeketen, onder het motto: 'stop the bleeding'.
In de tweede helft van het jaar besloot Vögele ook minder mode-items af te prijzen. In de eerste zes maanden zorgde een uitgebreide uitverkoop namelijk voor een brutowinstdaling van 23 miljoen Zwitserse frank (18 miljoen euro).
De Raad van Bestuur bestuur buigt zich over de strategie voor het huidige boekjaar. Er is een mogelijkheid dat Vögele kiest voor terugtrekking uit Polen, Tsjechië en Hongarije. In 2011 zette het modebedrijf al een reorganisatie in. Ook werd toen een nieuwe koers ingezet, met meer aandacht voor de behoeften van vaste klanten en de invoering van een one brand-strategie. De submerken vervielen.