• Home
  • V1
  • Leads
  • Iets minder verlies voor Charles Vögele

Iets minder verlies voor Charles Vögele

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Om Charles Vögele weer winstgevend te maken, onderzoekt de Raad van Bestuur van het Zwitserse modebedrijf, samen met externe specialisten, of het nog wel loont om aanwezig te zijn in Polen, Tsjechië en Hongarije. Over het

afgelopen boekjaar rapporteerde Vögele opnieuw een negatief bedrag. Ook de netto-omzet daalde.

In

boekjaar 2012 daalde de netto-omzet van 1 miljard Zwitserse frank (816 miljoen euro) naar 972 miljoen Zwitserse frank (793 miljoen euro). Het bedrijfsresultaat voor aftrek van interest, belastingen en afschrijvingen verbeterde licht, ten opzichte van vorig jaar. Maar met -17 miljoen Zwitserse frank (–13 miljoen euro) onder de streep, presteert het modebedrijf nog altijd niet naar behoren.

"Het business klimaat blijft uitdagend. De modemarkt vertoonde geen herstel en in alle regio's waar Charles Vögele verkoopt, kromp de economie," blikt CEO Markus Voegeli terug op het afgelopen jaar. De zwakke euro had een negatief effect op de cijfers.

Kostenbeheersing was volgens de topman één van de belangrijkste thema's voor het merk. Waar onder andere op werd bezuinigd het afgelopen jaar: het volume. In de tweede helft van het jaar liet Vögele per collectie minder kledingstukken produceren. Ook werd er minder geïnvesteerd in de modeketen, onder het motto: 'stop the bleeding'.

In de tweede helft van het jaar besloot Vögele ook minder mode-items af te prijzen. In de eerste zes maanden zorgde een uitgebreide uitverkoop namelijk voor een brutowinstdaling van 23 miljoen Zwitserse frank (18 miljoen euro).

De Raad van Bestuur bestuur buigt zich over de strategie voor het huidige boekjaar. Er is een mogelijkheid dat Vögele kiest voor terugtrekking uit Polen, Tsjechië en Hongarije. In 2011 zette het modebedrijf al een reorganisatie in. Ook werd toen een nieuwe koers ingezet, met meer aandacht voor de behoeften van vaste klanten en de invoering van een one brand-strategie. De submerken vervielen.

Charles Vogele
Vogele