Het leek zo goed te gaan: de vernieuwde bodyfashion beurs Bodylook in Düsseldorf trok met meer dan 260 exposanten in juli van dit jaar 5100 bezoekers uit 24 landen. "Dit evenement heeft de potentie om een van de belangrijkste te worden voor hetbodywearsegment," zei Igedo CEO Philipp Kronen toen. Toch ziet de beursorganisatie zich genoodzaakt de stekker eruit te trekken. De tweede nieuwe Bodylook, die gepland stond voor 25-27 juli 2010, is geannuleerd.
Met het termineren van de Duitse bodyfashion beurs komt een eind aan een vakbeurs die al zeven jaar bestond. Bodylook vond in 2002 zijn oorsprong in Leipzig en verhuisde in februari 2006 naar Düsseldorf toen Igedo Company de beurs overnam. Sindsdien werd de beurs twee keer per jaar georganiseerd samen met de CPD, HMD en Global Fashion. Deze week precies één jaar geleden (op 19 februari 2008) werd de wintereditie van Bodylook die voor februari 2009 stond gepland, afgelast. Er waren te weinig aanmeldingen voor de beurs. Vier maanden later kwam Igedo met een compleet vernieuwd beursconcept. Bodylook zou één keer per jaar gaan plaatsvinden. Er werd flink geïnvesteerd, de segmentatie werd aangepakt, de inrichting opgefrist en er kwam een nieuw logo.
In een persverklaring zegt Kronen nu dat Igedo in gesprekken met de sector geen overeenstemming heeft kunnen bereiken over de toekomst van de beurs. "Als organisatie hebben wij er alles aan gedaan. Maar uiteindelijk heeft een vakbeurs alleen bestaansrecht wanneer het een representatieve dwarsdoorsnede van de markt kan bieden. De branche, de retailers en Igedo Comapny zijn het lange tijd eens geweest, maar uiteindelijk is gebleken dat Bodylook zijn relevantie voor de markt niet heeft kunnen bewijzen.