In Berlijn wordt gekeken; in Düsseldorf gekocht
Door FashionUnited
bezig met laden...
'Düsseldorf is voor ons bijna belangrijker dan Milaan'
In de Fashion Square Showrooms bij de Kaiserswerther Straße en de Cecilienallee presenteren meer dan 1000 designers en agenten ongeveer 3000 labels uit 32 landen. Düsseldorf geldt onder standhouders en inkopers als de beste orderlocatie van Duitsland. In Berlijn worden de collecties bekeken, in Düsseldorf worden ze verkocht. Zo krijgt modeontwerper en tv-persoonlijkheid Guido Maria Kretschmer hier bijvoorbeeld ongeveer 80 procent van zijn bestellingen binnen. Maar ook andere labels zijn erg tevreden: "We presenteren onze collectie in Düsseldorf, omdat dit het fashioncentrum van Europa is en voor ons bijna nog belangrijker dan Milaan. Hier bedienen we alle landen uit het noorden“, zegt Marco Chiecchio, junior chef bij Anneclaire. Op een oppervlakte van meer dan 75.000 vierkante meter worden er labels gepresenteerd uit Italië, Duitsland, Frankrijk, de VS en Engeland.
Supreme
Bij de opening van de negende editie van Supreme Women&Men Düsseldorf zaterdag waren de organisatoren nog zichtbaar gespannen, maar na vier succesvolle beursdagen kon men ook daar tevreden achterover leunen. De beursorganisatie laat in een terugblik weten dat het evenement een stuk internationaler is geworden. Aan de Bennigsen Platz 1 lieten in totaal 450 merken hun collectie zien, verspreid over drie etages. De sponsorpartners van dit jaar, Maserati, Alessandro en German Wings, boden hun bezoekers iets bijzonders aan. Bij Maserati kon men een proefrit maken en werd er een shuttleservice aangeboden, terwijl bezoekers bij Alessandro, dat voor het eerst aanwezig was op de beurs, cosmetische behandelingen konden laten uitvoeren. Het hoogtepunt was echter het avondevenement 'Supreme presents ACO Summersessions 2014 powered by Maserati' op zaterdagavond. Samen met modeagentschap ACO vierden de rond 800 gasten in een uitgelaten stemming de actuele modetrends, met drankjes, hapjes en trunkshows van Just Cavalli, Iceberg, Frankie Morello, Trussardi Jeans en J&C. Deze show heeft optimaal geprofiteerd van het vertrek van het ‘Premium’-evenement en is erin geslaagd om de bezoekers in plaats daarvan naar ‘Supreme’ te trekken.
The Gallery
Igedo Company, organisator van 'The Gallery Düsseldorf', kijkt tevreden terug op het CPD-orderweekend. De drie locaties Botschaft, Hammer Hallen en Rheinlandsaal trokken zo’n 5000 vakbezoekers. Inkopers van onder meer KaDeWe, Braun, Jades, Uli Knecht, Frauenschuh, Lodenfrey en Off & Co. waren in Düsseldorf om de voorjaars- en zomercollecties voor 2015 te bezichtigen en bestellen. Er werden 450 labels gepresenteerd, waarvan er 150 voor het eerst in de Hammer Hallen aanwezig waren. Ulrike Kähler, Project Director National Trade Shows bij de Igedo Company: "In deze informatiemaatschappij spelen volwassen ideeën met een goed concept een veel grotere rol dan vroeger. Onze standhouders hebben daarop gereageerd, en ze hebben hun aanbod en de presentatie van hun labels erop aangepast. We zijn erg blij dat 'The Gallery Düsseldorf' als geheel aan onze verwachtingen heeft voldaan.“Hoogtepunt van de week was de uitreiking van de titel 'Eerste Duitse designambassadeur’ aan de Düsseldorfer Thomas Rath. "Designambassadeur zijn is een grote verantwoordelijkheid, die ik met eer zal dragen. We hebben hier midden in de modieuze hoofdstad van onze deelstaat coutureachtig design dat internationaal succesvol is. Ik sta voor een vrouwelijke edgy elegantie, die erg geliefd is, en ik maak vrouwen gelukkig, en zij mij; zo eenvoudig gaat dat met goed design”, zei Rath. ’s Middags opende hij vervolgens samen met Ulrike Kähler de 'The Gallery Selected Show', waarin negen labels een dwarsdoorsnede lieten zien van de portfolio’s binnen het orderplatform.
Van onze verslaggeefster in Düsseldorf
Portretfoto: Thomas Rath
CPD
Dusseldorf
GALLERY
Igedo Company